ثبت‌نام 700 کردستانی در سامانه سماح
کد خبر: 3652823
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

ثبت‌نام 700 کردستانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی: مدیرکل حج و زیارت استان کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 نفر در سامانه سماح جهت اعزام ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بیشترین آمار ثبت‌نام‌کنندگان در استان کردستان از شهرستان‌های قروه، سنندج و بیجار است.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل حج و زیارت استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان به ریاست استاندار کردستان از  شش ماه پیش تشکیل و حج و زیارت استان کردستان به عنوان دبیر و کمیته اعزام این مراسم انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام مشتاقان اربعین حسینی از طریق سامانه سماح شهریورماه آغاز شده است، افزود: زائرانی که در سامانه و شرکت‌های زیارتی ثبت‌نام می‌کنند ویزای آنها از طریق کنسولگری عراق در کرمانشاه صادر خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت استان کردستان بیان کرد: زائران اربعین حسینی برای اولین بار به همراه شش استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، اردبیل و کرمانشاه  برای سهولت در کار از مرز خسروی وارد خاک عراق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 نفر در سامانه سماح جهت اعزام ثبت نام کردند، بیان کرد: بیشترین آمار ثبت نام کنندگان در استان کردستان به ترتیب به شهرستان های قروه، سنندج و بیجار مربوط می شود.

ناظمی‌جلال عنوان کرد: تا به حال ویزای 300 نفر از این زائران آماده و تحویل داده شده است و پیش‌بینی آن می‌شود تا پایان ثبت‌نام بیش از 5 هزار نفر ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 3 هزار و 600 نفر از استان در اربعین حسینی حضور داشته‌اند، عنوان کرد: هزینه ثبت‌نام برای مشتاقان 40 دلار جهت صدور ویزا و 35 هزار تومان برای هزینه‌های بیمه، شرکت‌های کارگزاران، درمان و هلال احمر از طریق درگاه اینترنتی پرداخت می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان کردستان در ادامه به آمادگی 12 شرکت زیارتی مجاز در خصوص ثبت نام زائرین اشاره و بیان کرد: زائران با در دست داشتن ویزا می‌توانند به مدت یک ماه در کشور عراق حضور داشته باشند و آخرین روز ورود به خاک عراق روز آخر ماه صفر است.

وی در پایان با اشاره به مراقبت‌های ویژه زائران در طول سفر، یادآور شد: مراجعه‌کنندگان باید برای ثبت‌نام از طریق دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی مجاز حج و زیارت ثبت‌نام کنند و از دلالان دوری کنند و روز آخر را برای ثبت‌نام  انتخاب نکنند چون احتمال حجم ثبت‌نام کنندگان بیشتر باشد و گرفتن ویزا برای آنها با مشکل روبرو شود.

captcha