بیش از 7 هزار نفر در سامانه سماح سمنان ثبت نام کردند
کد خبر: 3657744
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

بیش از 7 هزار نفر در سامانه سماح سمنان ثبت نام کردند

گروه اجتماعی: دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان سمنان با اشاره به ثبت نام هفت هزار و ۵۰۰ زائر اربعین از استان در سامانه سماح، گفت: پیش بینی می‌شود این رقم به بیش از۱۰ هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حسن اسلامی راد، دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان سمنان عصر روز گذشته 6 آبان در سیزدهمین جلسه ستاد اربعین استان به میزبانی سالن غدیر استانداری سمنان با بیان اینکه تا به امروز بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سما استان ثبت نام کردند، گفت: با توجه به استقبال گسترده مردم پیش بینی می شود این رقم طی روزهای آینده به بیش از  ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.
وی افزود: سهمیه استان سمنان برای پذیرایی از زائران ۲۵ هزار نفر در روز است اما پیش بینی می‌شود بتوانیم به بیش از ۳۵ هزار نفر زائر خدمات مناسب ارائه دهیم و این بی شک نشانه عشق و علاقه مردم به امام حسین(ع) است.
دبیر ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان سمنان بابیان اینکه درصدد اعزام۶۰۰ خادم به خاک عراق هستیم، افزود: بیشتر موکب های استان طی روزهای پنج شنبه و جمعه اعزام و از مرز خارج شده اند که هم اکنون در مکان های خود استقرار پیدا کرده اند.
اسلامی راد از ارسال سه نانوایی سیار و یک تریلی آب تصفیه به مرز مهران خبر داد و گفت: پذیرایی روزانه از هزاران نفر به انضمام اسکان زائران در موکب های استان سمنان پیش بینی شده که نشان می‌دهد تلاش های مسئولان و فرمانداران شهرستان ها بسیار اثر بخش بوده است.
وی با اشاره به اینکه هرکشوری دارای ضوابط و قواعد خاص خود است یاداور شد: لذا این مهم می‌طلبد تا زائران ایرانی طبق قوانین عراق عمل کنند، گفت: زائران محترم قبل از سفر حتما نسبت به دریافت روادید و گذرنامه اقدام کنند تا در مرز ورودی مشکلی متوجه ایشان نباشد.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha