برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی دینی داشته باشد
کد خبر: 3675963
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

برنامه‌های فرهنگی رنگ و بوی دینی داشته باشد

گروه فرهنگی: امام جمعه شهرستان بیجار با تأکید بر رنگ و بوی دینی در برنامه‌های فرهنگی گفت: آرام‌ترین فضا و پرتعامل‌ترین فضا باید فضاي فرهنگی باشد در این راستا باید گفت به اندازه تقویت دستگاه‌های فرهنگی می‌توانیم این حوزه را فعال کنیم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام علی مرادی، امام جمعه بیجار در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که «فرهنگ مثل هوا نیاز جامعه است» اظهار کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی همانطور که از اسمش پیداست از اساسی‌ترین جایگاه فعالیتی نظام برای ترویج فرهنگ اسلامی است.
وی با بیان اینکه ارشاد اسلامی مسئولیت سنگینی در استان دارد، افزود: ارشاد اسلامی عصای دست امام جمعه است و باید نگاه ویژه ای به شورای فرهنگ عمومی داشته باشیم.
حجت‌الاسلام مرادی با تأکید بر رنگ و بوی دینی در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد: آرام‌ترین فضا و پرتعامل‌ترین فضا باید فضاي فرهنگی باشد در این راستا باید گفت به اندازه تقویت دستگاه‌های فرهنگی می‌توانیم این حوزه را فعال کنیم.
وی بیان کرد: همه باید در مجموعه باشند و طرد نشوند ولی در عین حال باید همه موارد در نظر گرفته شود و در راستای اهداف اسلام گام برداشته شود.
خطیب جمعه بیجار با برشمردن مشکلات پیش روی حوزه فرهنگی اعلام کرد: بی پولی و کمبود اعتبار از مشکل های اصلی ارشاد است، با این وجود انتظارات ما و دیگران باید نسبت به توان و اعتبارات ارشاد باشد.
وی عنوان کرد: در مقایسه با سایر ارگان هایی که کار فرهنگی می کنند ارشاد خوب توانسته اقدام کند که الحمدالله و روی هم رفته وضعیت مطلوب است.
حجت‌الاسلام مرادی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با حضور شما نیروی جوان و با توجه به توانمندی که دارید و با فضای فرهنگی استان آشنا هستید شاهد قدم های موثر و بهتری در آینده باشیم.
وی یادآور شد: استاندار کردستان آدمی صبور، عمیق، دلسوز و کاردان است و نگاه فرهنگی وسیعی دارد که در خصوص تقویت جایگاه ارشاد اسلامی از ایشان کمک خواهیم گرفت.

captcha