روابط عمومی مبتنی بر دانایی از مؤلفه‌های رسیدن به توسعه است
کد خبر: 3681001
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

روابط عمومی مبتنی بر دانایی از مؤلفه‌های رسیدن به توسعه است

گروه اجتماعی: سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا گفت: برای تحقق حکمرانی سازمان باید یک باز تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفه‌های مهم رسیدن سازمان به توسعه و حاکمیت آن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، ابراهيم شيرعلي، سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا در سمینار تخصصی نوانگار که با محوریت نظرسنجی و روابط عمومی برتر امروز، 20 دی ماه در سالن بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق حکمرانی سازمان باید یک باز تعریف از مفهوم روابط عمومی در سازمان صورت گیرد یعنی روابط عمومی مبتنی بر دانایی یکی از مؤلفه‌های مهم رسیدن سازمان به توسعه و حاکمیت آن است.

وی با اشاره به مفهوم روابط عمومی دانش پایه افزود: برای تحقق مفهوم روابط عمومی دانش پایه باید هم بتوان در سازمان تولید دانش کرده و هم زمینه استفاده از این دانش را در سطح سازمان فراهم کنیم.

شیرعلی با اشاره به اینکه روابط عمومی باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد، بیان کرد: نوآوری به معنای تولید ایده و فکر است، در این راستا نگاه ما به روابط عمومی دانش محور بودن، علمی و تولید ایده و فکر است.

وی اعلام کرد: برای داشتن یک روابط عمومی دانش محور باید به یکی سری الزامات و ابزارها به عنوان پیش نیاز کار روابط عمومی به عنوان بازوی ارتباطی و خدماتی سازمان توجه کرد که درصورت عدم این کار نمی‌توانیم یک روابط عمومی تصمیم گیرنده، تصمیم ساز و تولیدکننده ایده و فکر داشته باشیم.

سرپرست معاونت ارتباطات ايسپا بیان کرد: یکی از ابزارهای رسیدن به روابط عمومی دانش پایه توجه به افکار عمومی و سنجش مستمر آن است، در واقع سازمان همواره در معرض داوری و مقایسه افکار عمومی بوده که در این راستا روابط عمومی برای ادامه حیات سازمان خود باید به این افکار عمومی، نظر ذی‌نفعان و مشتریان توجه کند.

وی با تأکید بر لزوم انجام افکارسنجی مخاطبان برای رضایت از خدمات سازمان عنوان کرد: اثربخشی بیشتر مداخلات توسعه‌ای، ارزیابی تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مداخلات توسعه‌ای، سنجش میزان رضایت مشتریان و کارکنان سازمان، نیازسنجی از کارکنان و مشتریان و ذی نفعان، از کاربردهای نظرسنجی در سازمان است.

شیرعلی، عدم اعتقاد مسئولان و مدیران به نظر سنجی و یافته های پژوهشی و انتشار و ترویج آن، ایرادات روشی به ویژه در بحث نمونه گیری، خطا و سوگیری در تحلیل نظرسنجی‌ها از موانع و مشکلات اجرای نظرسنجی عنوان کرد.

وی با اشاره به خروجی و پیامدهای نظرسنجی در سازمان یادآور شد: سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مبتنی برآمار و شواهد، شرکت دادن و سهیم کردن شهروندان، ذی نفعان و مشتریان تصمیم‌گیری‌ها، افزایش بهره‌وری و ارتقای کارایی در سازمان، جلوگیری از تصمیمات خلق‌الساعه و احساسی در سازمان، استقرار مدیریت دموکراتیک و مشارکتی در سازمان، تحقق حکمرانی خوب سازمانی از پیامدهای نظرسنجی در سازمان است.

captcha