فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور
کد خبر: 3698422
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
حجت‌الاسلام بهجت‌پور تاکیدکرد:

فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور

گروه فرهنگی ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با بیان این‌که خواهران نقش مهمی در ساخت تمدنی یک جامعه دارند، اظهارکرد: تعداد ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه خواهر در سراسر کشوربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، امروز شنبه، ۱۹اسفند در جمع مسئولان و طلبه‌های حوزه‌ علمیه خواهران لرستان، اظهارکرد: اقدامات مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان قابل تقدیراست و فعالیت‌های ایشان در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه‌های خواهران استان لرستان بسیار ارزشمند است.
وی افزود: در آخرین آیاتی‌که در سوره مبارکه «توبه» بر پیامبر نازل شد، خداوند متعال فرمودند که گروهی از شما باید به فهم عمیق دین برسید و نقش تبلیغ داشته باشند.

جان مردم، از منظر سعادت و هدایت به دست طلبه‌هاست

حجت‌الاسلام بهجت‌پور با اشاره به این‌که انذار به‌معنای هشدار برای حرکت است، تصریح کرد: بزرگ‌ترین کاری که بر دوش طلبه‌هاست این است که جان مردم از منظر سعادت و هدایت به دست آن‌هاست.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که شعبه‌هایی از شخصیت پیامبر در قالب طلبه‌های حوزه علمیه شکل گرفته و آن‌ها نقش‌های پیامبر را به‌خوبی در بین قوم خودشان انجام دهند، خاطرنشان کرد: انسان به‌طور طبیعی اگر تحت تربیت قرار نگیرد رو به زیان است این در حالی‌است که کار طلبه‌ها با هیچ کاری قابل مقایسه نیست زیرا کار آنان امر سعادت یا شقاوت را رقم می‌زند و اگر در این کار کوتاهی کنیم مواخذه ما سخت خواهد بود.

طلبه‌ها هیات امنای دین هستند

وی با بیان این‌که اگر به دست طلبه‌ای یک نفر را هدایت شود ارزش این کار از تمام موجودات بیشتر است، تصریح کرد: طلبه‌ها هیات امنای دین هستند.
حجت‌الاسلام بهجت‌پور به فعالیت ۵۰۰ حوزه علمیه بانوان در سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: خواهران، نقش مهمی در ساخت تمدنی یک جامعه دارند، بدین معنا که اگر زنان مسیر را درست تشخیص دهند فرزندان یک بوم‌زیست، فرزندانی شجاع و رشید برای توسعه‌ و پیشرفت جامعه خواهند بود.

بخش اعظم دانشجویان در دانشگا‌ه‌ها خواهران هستند

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یکی‌از شاخصه‌های رشد جامعه را توجه و شناخت و رشد زنان دانست و افزود: رشد معنوی مردان یک جامعه را در دامن مادران بیابید این در حالی‌است که حوزه‌های علمیه برای پیشرفت همه‌جانبه زنان فکر کرده و امروز می‌بینیم در دانشگاه‌ها بخش اعظم دانشجویان، خواهران هستند.
وی با بیان این‌که ۲۲ سال است که حوزه علمیه خواهران با هویت جمعی شکل گرفته، خاطرنشان کرد: اما حوزه‌های علمیه برادران قدمت هزار ساله دارد.

قدرت قرآن در این است که می‌تواند افراد را در هر سنی هدایت کند

حجت‌الاسلام بهجت‌پور به نقش بانوان در رشد معنویت جامعه اشاره و با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران، حوزه‌هایی برای بسیج نمایندگان دین به اقصی‌نقاط کشور هستند، خاطرنشان کرد: دین و اسلام یک ظرفیت پُرانرژی برای تحول است، قدرت قرآن و سنت در این است که می‌توانند افراد را در هر سنی هدایت کنند.
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه قدرت دین در این است که می‌تواند افرادی با پنجاه سال انحراف به راه مستقیم برگرداند، ادامه داد: همت‌های انبیا در اصلاح اوضاع براساس اندیشه‌های دینی قدرت بسیار بالایی بوده است این در حالی است که طلبه‌های حوزه علمیه خواهران مرجع پاسخگویی به تمام نیازهای بانوان در حوزه دین هستند.
وی افزود: بزرگ‌ترین هنر در حوزه‌های علمیه خواهران این است که طلبه‌های حوزه علمیه خواهران بتوانند همسر، مادر، فرزند و مبلغ خوبی باشند.
حجت‌الاسلام بهجت‌‌پور گفت: ظرفیت بزرگ خواهران طلبه این باشد که نشان بدهند زن مسلمان می‌تواند تمام نقش‌های فاخر زن به عنوان نیمه زندگی را انجام دهد و در عین حال فقیه و محقق باشد.

انتهای پیام

captcha