۶ شهر جهانی صنایع دستی آثار خود را در کردستان به نمایش گذاشتند
کد خبر: 3724989
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

۶ شهر جهانی صنایع دستی آثار خود را در کردستان به نمایش گذاشتند

گروه فرهنگی - نمایشگاه صنایع دستی سومین دوره جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با شرکت شش شهر جهانی صنایع دستی ایران، دیروز، دوم تیرماه با حضور مسئولان استانی در خانه کُرد سنندج افتتاح شد.

توفیق شریعتی، مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی سومین دوره جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با حضور فعال 22 استان از دیروز به مدت سه روز و تا چهارم تیرماه در خانه کُرد سنندج برپا شده است.
وی به حضور شش شهر جهانی صنایع دستی ایران در این نمایشگاه برای اولین بار اشاره و عنوان کرد: شهر لالجین به عنوان شهر جهانی سفال، اصفهان شهر جهانی صنایع دستی، مشهد شهر جهانی سنگ‌های قیمتی، سیرجان شهر جهانی گلیم، تبریز شهر جهانی فرش دستباف، مریوان شهر جهانی کلاش و کلپورگان سیستان و بلوچستان به عنوان روستای جهانی سفال در این نمایشگاه آثار خود را عرضه کرده و حضور دارند.
شریعتی با اشاره به برپایی 35 غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه، افزود: غرفه‌های صنایع دستی این نمایشگاه شامل انواع گلیم و سجاده، لباس‌های محلی، زیورآلات، حصیربافی، سفالگری، 40 تکه دوزی، قلم زنی، قفل‌های سنتی و ... هستند.
وی عنوان کرد: برگزاری ورک شاپ، بافت صنایع دستی به صورت مستقیم در نمایشگاه، فروش صنایع دستی و حضور استان های سراسر کشور با لباس محلی خود هم از دیگر بخش های نمایشگاه است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان اعلام کرد: از استان کردستان هم شهرهای مریوان، کامیاران و سنندج آثار خود را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.
وی در پایان یادآور شد: برای اولین بار، اولین گردهمایی دبیران شهرهای جهانی صنایع دستی ایران را در هم حاشیه برگزاری این نمایشگاه در دفتر اتحادیه تعاونی های صنایع دستی استان در موزه سنندج برگزار خواهیم کرد.
انتهای پیام

captcha