حذف جشن افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی به احترام شهدای مریوان
کد خبر: 3743133
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

حذف جشن افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی به احترام شهدای مریوان

گروه فرهنگی- فرماندار مریوان گفت: اخیرا شاهد دو حادثه ناگوار در شهر مریوان 15 نفر از غیور مردان کُرد بودیم به همین دلیل کارناوال و جشن و شادی را از برنامه افتتاحیه سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی امسال حذف کردیم.

حذف جشن افتتاحیه جشنواره تئاتر خیابانی به احترام شهدای مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد شفیعی، فرماندار مریوان امروز، 10 شهریورماه در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک شانو این شهر برگزار شد، اظهار کرد: اخیرا شاهد دو حادثه ناگوار در شهر مریوان بودیم به همین دلیل کارناوال و جشن و شادی را از برنامه افتتاحیه جشنواره تئاتر امسال حذف کردیم.
وی افزود: چهل روز پیش 11 نفر از کُردهای اهل سنت منطقه در روستای دری توسط افرادی که ادعای حقوق بشر و دفاع از مردم کُرد را دارند، مظلومانه به خاطر دفاع از میهن‌شان به شهادت رسیدند.
فرماندار مریوان عنوان کرد: همچنین هفته گذشته هم چهار نفر از حافظان محیط زیست به خاطر جلوگیری از آتش سوزی جنگل‌های مریوان جان خود را فدا کردند که ما امروز به احترام آنها جشن و شادی را از این مراسم حذف کردیم.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری جشنواره سیزدهم به مدت پنج روز اشاره و عنوان کرد: در هفت نقطه شهری و دو نقطه روستایی در مریوان امسال گروه‌های نمایشی به اجرا می‌پردازند.
شفیعی ادامه داد: امسال از پنج کشور خارجی هم گروه‌های نمایشی در این جشنواره شرکت کرده‌اند.
وی گفت: از سازمان برنامه و بودجه و مسئولان ارشد کشوری درخواست داریم که ردیف اعتباری ملی را به این جشنواره اختصاص دهند چون امسال برای جشنواره از اعتبارات شهرستانی بیشتر استفاده کرده‌ایم.
فرماندار مریوان در پایان یادآور شد: خوشبختانه امروز امنیت پایدار در مریوان برقرار است و سرمایه گذاران می‌توانند بدون هیچ مشکلی در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.
یادآور می‌شود؛ سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از دهم تا چهاردهم شهریورماه و با حضور 39 گروه داخلی و خارجی در بخش‌های مسابقه، آزاد، آیینی و سنتی، خارجی، مرور، کودک و نوجوان، ویژه و جنبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha