پیگیر تخصیص اعتبار ملی برای جشنواره تئاتر خیابانی خواهیم بود
کد خبر: 3743174
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

پیگیر تخصیص اعتبار ملی برای جشنواره تئاتر خیابانی خواهیم بود

گروه فرهنگی ــ مشاور فرهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بحث تخصیص اعتبار ملی به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را پیگیری خواهم کرد.

پیگیر تخصیص اعتبار ملی برای جشنواره تئاتر خیابانی خواهیم بود

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدحجت مهدوی سعیدی، مشاور فرهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز،10 شهریورماه در آیین افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان که با حضور مسئولان کشوری و استانی در پارک شانو این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما به هنر نیاز داریم تا رنج‌های خود را بوسیله آن از بین ببریم.
وی افزود: تئاتر می‌تواند گرفتاری‌ها و مصایب جامعه را بیان کند به همین دلیل ما نیاز به این نوع هنر داریم.
مشاور فرهنگی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد: متاسفانه در مقطعی نسبت به موسیقی و هنر کج خلقی صورت گرفت که آثار بد آن را هم مشاهده کردیم.
وی ادامه داد: بنده امروز از طرف نوبخت در این مکان حاضر شده‌ام و بحث تخصیص اعتبار ملی به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان را هم پیگیری خواهم کرد.
مهدوی سعیدی بیان کرد: مردم ما به شادی نیاز دارند و هیچ کسی‌نمی‌تواند این حق را از آنها سلب کند.
وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی روستای دری و همچنین حادثه آتش‌سوزی مریوان، عنوانکرد: شهدا خدمتگزار این مردم بوده‌اند و قطعا امروز از شادی این مردم مسرور خواهند شد.
در ادامه نمایش ak47 از شهر بوشهر در پارک شانو برای مردم به اجرای عمومی درآمد.
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از دهم تا چهاردهم شهریورماه و با حضور 39 گروه داخلی و خارجی در بخش‌های مسابقه، آزاد، آیینی و سنتی، خارجی، مرور، کودک و نوجوان، ویژه و جنبی برگزار می‌شود.
به مدت پنج روز، ۱۲۵ اجرای گروه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر مریوان اجرا می‌شود و همچنین امسال برای اولین بار در شهرهای سنندج، سقز و سروآباد هم ۱۶ نمایش به اجرا درمی‌آید.
یادآور می‌شود؛ از کشورهای فرانسه، اسپانیا، ارمنستان، آذربایجان و عراق نیز شش گروه در بخش خارجی این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان شرکت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha