«چراغ‌های شهر را خاموش نکنید» به دفاع از حقوق کودکان پرداخت
کد خبر: 3744024
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

«چراغ‌های شهر را خاموش نکنید» به دفاع از حقوق کودکان پرداخت

گروه فرهنگی ـ کارگردان نمایش «چراغ های شهر را خاموش نکنید» از سنندج، چهار آسیب اجتماعی در حوزه کودکان را موضوع تئاتر خیابانی خود قرار داد و از نگاه هنر نمایش به این موضوع پرداخت.

«چراغ‌های شهر را خاموش نکنید» به دفاع ازحقوق کودکان پرداخت

به گزارش ایکنا از کردستان، نیما ایمان‌زاده، کارگردان نمایش «چراغ های شهر را خاموش نکنید» امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان موضوع نمایش خود را در این دوره از جشنواره آسیب‌های اجتماعی ویژه کودکان به ویژه کودک آزاری و تجاوز به کودکان عنوان و اظهار کرد: متاسفانه در تمام جوامع شاهد نقض حقوق کودکان و تجاوز به کودکان هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از وجه تمایزهای تئاتر خیابانی را پرداختن به مشکلات و محضلات جامعه دانست و افزود: بر همین اساس موضوع نمایش «چراغ‌های شهر را خاموش نکنید» در چهار تابلو به مسائلی همچون کودک آزاری، تجاوز، فرار از خانه و اسیدپاشی اشاره می‌‌کند.
این کارگردان جوان سنندجی که اولین تجربه کارگردانی را در کارنامه دارد، بیان کرد: از آنجا که مخاطبان تئاتر خیابانی را اقشار مختلف مردم تشکیل می‌‌دهند لذا این موضوع را انتخاب کردیم تا بیشتر مردم را در جریان چنین رویدادها و مسائل مهم قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی کودکان قوانینی تصویب شود،اعلام کرد: بچه‌های شهرما هم چون چراغ هایی هستند که نباید خاموش شوند و همه ما در قبال آنها مسئولیت داریم و همین دلیل انتخاب عنوان «چراغ‌های شهر را خاموش نکنید» برای این نمایش بود.
ایمانزاده، یکی از هنرهای بازیگران تئاتر را ارتباط با مخاطب و تماشاچی دانست و یادآور شد: تلاش کردیم متناسب با موضوع نمایش حرکاتی برای بازیگران طراحی شود و به بهترین نحو حسی را به مخاطب انتقال دهیم.
انتهای پیام

captcha