اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان مرکزی
کد خبر: 3744899
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵

اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان مرکزی

گروه معارف - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۵۰ بقعه شاخص استان خبر داد.

اجرای طرح«بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان مرکزی/ مراسم احیاء قرآنی در شب عاشورا برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین دلاوری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، امروز، 17شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت بصیرت عاشورایی و تشریح برنامه‌های این نهاد در ایام محرم و صفر که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، از اجرای طرح بصیرت عاشورایی در 50 بقعه شاخص استان خبر داد و گفت: امسال بصیرت عاشورایی در دو محور فرهنگی و اجرای نیات امینانه واقفان انجام می‌شود.

استقرار مبلغان در بقاع متبرکه
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های بصیرت عاشورایی امسال دقیق‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش اول برنامه‌ها تبلیغی و فرهنگی است که در این راستا 25 مبلغ اعزامی و 25 مبلغ بومی در بقاع متبرکه استان مستقر می‌شوند.
مدیر کل اوقاف استان اظهار کرد: ویژه‌برنامه‌های بصیرت عاشورایی از 20 شهریور‌ماه آغاز و تا 17 آبان سال جاری ادامه دارد. نزدیک به یک دهه است که برنامه‌های سوگواری ویژه محرم و صفر به صورت شاخص و ویژه در بقاع با اهداف تعریف‌شده، برگزارمی‌شود.

برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع)
حجت‌الاسلام دلاوری با بیان این نکته که در 10 بقعه شاخص و 5 بقعه سطح یک استان خیمه معرفت با محوریت پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره ازدواج، همه واقف باشیم و کودک و نوجوان برپاست، اضافه کرد: چهارشنبه، دوم محرم مقارن با 21 شهریور برگزاری تجمع لبیک یا حسین(ع) در امامزادگان برگزار می‌شود.
وی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بقاع استان در روز جمعه، 23شهریور مصادف با چهارم محرم خبر داد و گفت: همایش «احلی من‌العسل» ویژه نوجوانان با مشارکت دانش‌آموزان یکشنبه، 25 شهریور انجام می‌شود. برگزاری مراسم ویژه تاسوعا، عاشورا و شام غریبان حسینی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
این مقام مسئول تأکید کرد: اقامه نماز و احیا و زمینه‌سازی فهم قرآن از اهداف مهم قیام عاشوراست، اوقاف استان امسال برای اولین‌بار در شامگاه چهارشنبه، 28 شهریور مقارن با شب دهم محرم با حضور نوجوانان و جوانان احیای قرآن در بقاع شاخص استان را اجرایی می‌کند.

برگزاری همایش رهروان زینبی(س) با حضور بانوان
وی با اشاره به برگزاری همایش رهروان زینبی(س) با حضور بانوان در عصر روز شنبه، 31 شهریور، تصریح کرد: مراسم عزاداری ویژه شهادت امام سجاد(ع)، همایش نهضت بیداری با خطبه‌های علوی و منشور عزت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
حجت‌الاسلام دلاوری از برپایی سه پایگاه اصلی استقبال از زائران اباعبدالله(ع) جهت انجام زیارت اربعین در کربلا خبر داد و گفت: دو پایگاه در استان و یک پایگاه در کاظمین برپا می‌شود. اولین پایگاه در زائرسرای حضرت زینب(س) در مهاجران، دومین پایگاه در مرز مهران و دیگری در مسجد براثا واقع در کاظمین مستقر هستند. سال گذشته 55 هزار نفر زائر در زائرسرای حضرت زینب(س) تردد داشتند.
وی با بیان اینکه برخی برنامه‌های ماه محرم در ماه صفر نیز ادامه دارد، اظهار کرد: برپایی خیمه‌های معرفت و مراسم تجمع تحت عنوان لبیک یا رسول‌الله(ص)، ویژه برنامه‌های شهادت امام رضا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) از برنامه‌های اجرایی است که به وقت خود اطلاع‌رسانی می‌شود.
حجت‌الاسلام دلاوری اضافه کرد: اجرای دقیق نیات واقفین از مهم‌ترین برنامه‌های کاری اوقاف است، این نهاد در راستای اجرای نیات امینانه واقفان تمام تلاش خود را طبق وقف‌نامه و نیت واقف انجام می‌‌شود. وقف‌نامه‌های مرتبط با روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام عزاداران حسینی(ع) با ذکر مکان و زمان دقیقا بسته به نیت افراد انجام می‌شود و برای موقوفات بدون قید مکان و زمان با نیت عزای حسینی در بخش‌های مختلف برنامه‌ریزی می‌کنیم.
انتهای پیام

captcha