ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری/ انجمن‌‌ «یاوران وقف» راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3745321
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
حجت‌الاسلام امیری تأکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی چهارمحال و بختیاری/ انجمن‌‌ «یاوران وقف» راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت استان تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی بسیار کم است که هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در حوزه قرآن استان را می‌طلبد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، صبح امروز، 18 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که با موضوع سوگواره بصیرت عاشورایی در سالن جلسات این اداره برگزار شد، با تسلیت در پیش بودن ایام ماه محرم، گفت: بیشترین موقوفات کشور در زمینه عزاداری برای اهل بیت و به ویژه امام حسین(ع) است.
وی با بیان اینکه عزاداری و ترویج فرهنگ عاشورا در کشور نهادینه شده است، افزود: شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم از اباعبدالله الحسین(ع) الگو گرفتند.
‌امیری از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۲ بقعه متبرک استان خبر داد و اظهار کرد: در بروجن پنج، لردگان ۱۵، شهرکرد ۱۶ و فارسان شش بقعه متبرک میزبان این طرح هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان حدود نیمی از موقوفات استان را در زمینه عزاداری محرم دانست و تصریح کرد: ۳۳ موقوفه از موقوفات استان در این زمینه است.
حجت‌الاسلام امیری عنوان کرد: در شهرستان بروجن هفت موقوفه، لردگان دو موقوفه، شهرکرد ۲۱ موقوفه و فارسان سه موقوفه در راستای عزاداری ایام شهادت امام حسین(ع) وقف شده است.
وی برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه مشاوره وقف، برگزاری ویژه‌برنامه‌های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، اهلی من العسل و رهروان زینبی را شاخص‌ترین برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی خواند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از اعزام ۲۵ مبلغ به اماکن و بقاع متبرکه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تجمع هیئت‌های مذهبی روزهای تاسوعا و عاشورا در امامزادگان، حضور خادمین حرم حضرت امام حسین(ع)، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای پیاده‌روی اربعین و سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این سوگواره است.
‌امیری با اشاره به اینکه 101 بقعه متبرکه و امامزاده در استان وجود دارد، ابراز کرد: سه هزار و 755 موقوفه نیز در استان داریم که باید با بهره‌وری آن‌ها مشکلات استان نظیر اشتغال را برطرف کرد.
وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جغرافیایی استان باید در زمینه توریسم مذهبی فعال شویم، تأکید کرد: در این راستا باید جذب سرمایه‌گذار هم در حوزه موقوفات و هم در ساخت‌وساز بقاع متبرکه به این هدف نائل آمد.
مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان منابع مالی این سازمان در حوزه فعالیت‌های قرآنی را صفر خواند و اظهار کرد: طرح ملی حفظ قرآن، برگزاری مسابقات قرآن، برگزاری کلاس‌های تفسیر و گسترش فعالیت‌های قرآنی در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه از مهم‌ترین برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه است.
‌امیری بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی استان تأکید کرد و گفت: با توجه به جمعیت استان تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی بسیار کم است که هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در حوزه قرآن استان را می‌طلبد.
وی با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی در استان، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در چند سال گذشته سعی کرده است تا با مشاوره وقف خیرین را از ضرورت‌های جامعه جهت اهدای وقف آگاه کنند.
‌امیری همچنین از شکل‌گیری انجمن‌های یاوران وقف برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود: انجمن یاوران وقف و اشتغال و انجمن یاوران وقف و ازدواج از جمله این انجمن‌ها هستند.

captcha