اعلام برنامه‌های صدا‌و‌سیمای خوزستان در ایام محرم
کد خبر: 3745845
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

اعلام برنامه‌های صدا‌و‌سیمای خوزستان در ایام محرم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز خوزستان با اشاره به برنامه‌های شبکه استانی در ایام محرم، گفت: برنامه تکیه‌های عاشقی هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با معرفی عزاداری‌های استان و عبرت‌های عاشورایی‌ از این شبکه استانی پخش می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، مسلم رحیمی، مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز خوزستان با اشاره به برنامه‌های شبکه استانی در ایام محرم، اظهار کرد: ویژه‌برنامه «شور حسینی» با حضور مداحان، کارشناسان و هیئت‌های عزاداری در ۱۵ قسمت ۶۰ دقیقه ای از شب اول محرم برای مخاطبان شبکه استانی خوزستان پخش می‌شود.
وی افزود: ویژه‌برنامه «مدرسه الطف» به زبان عربی با حضور کارشناسان، مداحان عربی و گزارش از تکایا و مساجد استان نیز از شبکه خوزستان پخش خواهد شد. این برنامه در ۶۰ قسمت ۱۰ دقیقه‌ای به مبانی عاشورا می‌پردازد.
مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز خوزستان همچنین از ضبط و پخش سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقا تهرانی به مدت پنج شب و ضبط سخنرانی دهه اول محرم به تعداد ۲۰ برنامه از واعظان فارسی و عربی خبر داد و گفت: پخش زنده برافراشته شدن پرچم حضرت اباعبدالله(ع) و آغاز عزاداری سرور و سالار شهیدان از شوشتر، پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی اهواز، شادگان و علی بن مهزیار و پخش زنده مراسم عزاداری «احلی من العسل» یکشنبه، ششم ماه محرم از علی بن مهزیار نیز از دیگر برنامه‌های شبکه استانی خوزستان در ایام محرم است.
رحیمی در ادامه از پخش زنده عزاداری مردم شوش، بهبهان، دزفول و ضبط و پخش مراسم رهروان زینب خبر داد و افزود: همچنین برنامه‌های عزاداری شهرستان‌های شوشتر، اندیمشک، حمیدیه، دزفول، ماهشهر، شهرک طالقانی، شادگان، ایذه، کارون، اهواز محله حصرآباد، عین دو، بهبهان، سوسنگرد و مسجد سلیمان به‌صورت زنده پخش خواهند شد.
وی با بیان اینکه تغییر رویکرد تمامی برنامه‌های روتین مرکزخوزستان و ویژه‌برنامه‌های خانواده فارسی و عربی، کودک و…، اختصاص برنامه‌های نور الولایه، تبیان، ره توشه، رایحه به موضوع محرم و پخش زنده کاروان عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورا از دیگر برنامه‌هاست، تصریح کرد: پخش زنده نماز ظهر عاشورا، تولید و پخش کلیپ‌های کوتاه ویژه محرم و پخش تصاویر از محرم در جبهه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های سیما مرکز خوزستان است.
رحیمی گفت: برنامه تکیه‌های عاشقی هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ با معرفی عزاداری‌های استان و عبرت‌های عاشورایی‌، صوت‌الحسین هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۴، پخش مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه، ساعت ۸ صبح و پخش عزاداری‌های استان که توسط مردم ارسال می‌شود و در نهایت پخش مقتل‌خوانی کریمی از دیگر برنامه‌های تولیدی صدای مرکز خوزستان است که در ایام محرم برای شهروندان و مخاطبان صدای مرکز خوزستان تهیه و پخش می‌شود.
مدیرکل صدا‌و‌سیمای خوزستان گفت: به منطور ترویج و اشاعه فرهنگ و شعائر حسینی در بخش خبر و فضای مجازی صدا و سیمای خوزستان نیز گزارش‌های خبری و برنامه مختلفی در دست تهیه و تولید است که در ایام محرم برای مخاطبان شبکه استانی پخش خواهد شد.
حسین عبدالعزیزی
انتهای پیام

captcha