اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه فارس/ اطعام ۳۵۰ هزار نفری
کد خبر: 3745936
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷

اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه فارس/ اطعام ۳۵۰ هزار نفری

گروه اجتماعی ـ. مدیرکل اوقاف فارس از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۴۲۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد و گفت: این سوگواره از امروز آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 20 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به فرارسیدن ماه محرم‌الحرام از اجرای سوگواره «بصیرت عاشورایی» از امروز تا 17 آبان مصادف با پایان ماه صفر در بقاع متبركه این استان خبر داد.
وی افزود: امسال با رویكرد جدیدی به‌منظور اجرای امینانه نیات واقفان قرارگاه حضرت سیدالشهدا(ع) را در معاونت فرهنگی اوقاف فارس راه‌اندازی كردم.

نیات 70 درصد موقوفات فارس تكریم شعائر اهل بیت(ع) است
موسوی با تصریح اینكه نیات بیش از 70 درصد موقوفات فارس تكریم شعائر اهل بیت(ع) و برگزاری مراسم‌های عزاداری و اطعام سوگواران حسینی است، گفت: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی تلاش كردیم تا عمده اطعام خود را در بقاع متبركه مناطق محروم و حاشیه‌نشین شهرها انجام دهیم.

اعزام 260 مبلغ به نقاط مختلف فارس
مدیركل اوقاف فارس با بیان اینكه سوگواره بصیرت عاشورایی در 420 بقعه متبركه فارس اجرا می‌شود، افزود: در راستای اجرای این سوگواره 160 روحانی غیربومی و 100 روحانی بومی به نقاط مختلف استان فارس جهت برپایی مراسم‌های سوگواری حسینی اعزام می‌شوند.

برپایی 15 خیمه معرفت حسینی
وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی برپایی خیمه‌های معرفت حسینی است كه در این راستا یك خیمه معرفت حسینی در طول دهه اول محرم در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز و 15 خیمه دیگر در ایام تاسوعا و عاشورا در نقاط مختلف فارس برپا می‌شوند.
موسوی گفت: در اولین جمعه ماه محرم یعنی 23 شهریورماه جاری نیز همایش شیرخوارگان حسینی در نقاط مختلف فارس اجرا می‌شود كه در این راستا ما 22 هزار پاكت شیر را از موقوفات در این همایش توزیع خواهیم كرد.

مدیركل اوقاف فارس برپایی تجمع «لبیك یا حسین» در روز چهارشنبه، 21 شهریورماه مصادف با دوم محرم‌الحرام را از دیگر برنامه‌های این سوگواره اعلام كرد و گفت: ساعت 22 فردا شب این تجمع با همكاری هیئات مذهبی در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) به‌صورت مركزی برگزار خواهد شد.

مشاركت 1357 دانش‌آموز در همایش احلی من‌العسل
وی اظهار كرد: یكی از دیگر برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی اجرای همایش نوجوانان عاشورایی با عنوان «احلی من العسل» است كه این همایش در روز یكشنبه، 25 شهریورماه جاری با حضور یك هزار و 357 نفر از دانش‌آموزان فارس در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز اجرا خواهد شد.

موسوی، برپایی همایش رهروان زینبی در تاریخ یكشنبه، 31 شهریورماه جاری مصادف با 12 محرم‌الحرام به‌مناسبت سالروز ورود كاروان اسرای كربلا به شام را از دیگر برنامه‌های سوگواره مذكور برشمرد و گفت: در این همایش بانوان طلبه، حافظان قرآن و بسیجیان بر گرد هم می‌آیند.

اطعام 350 هزار نفری از محل موقوفات فارس
مدیركل اوقاف فارس همچنین از اطعام 350 هزار نفر از محل موقوفات فارس طی این ایام خبر داد و گفت: 150 هزار نفر از محل موقوفات متصرفی و 200 هزار نفر از محل موقوفات غیرمتصرفی اطعام می‌شوند.
وی با بیان اینكه مراسم شام غریبان نیز در 200 بقعه متبركه فارس اجرا می‌شود، گفت: طی این ایام 300 ایستگاه صلواتی نیز در جوار بقاع متبركه استان فارس برپا می‌شوند.
انتهای پیام

captcha