نگاهی به برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در ایام محرم/ اجرای طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم»
کد خبر: 3746015
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

نگاهی به برنامه‌های حرم شاهچراغ(ع) در ایام محرم/ اجرای طرح «من تلاوت قرآن را دوست دارم»

گروه اجتماعی ـ همزمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ مذهبی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت فرارسیدن محرم الحرام و ایام سوگواری شهادت سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع‌) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ مذهبی و همچنین حضور شبانه هیئات مذهبی است.
مراسم سوگواری در دهه اول محرم، هر روز بعد از اقامه نمازهای ظهر و عصر و همچنین مغرب و عشاء با حجج‌اسلام جاوید و ملک‌مکان و مرثیه‌سرایی ذاکران اهل بیت(ع) کاظم محمدی، خلیل نگهبان، نجف روستا، علی حسین‌زاده، رضا رودکی، سعید خائف‌پناه، جعفر علیزاده، هادی آسیابان و محمد جهانشاهی در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد.
همچنین طی این ایام مراسم قرائت زیارت پرفیض عاشورا هر روز صبح ساعت ۶:۳۰ در رواق دارالعباده حرم مطهر برگزار می‌شود.
همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور و نقاط مختلف جهان در اولین جمعه ماه محرم الحرام در روز ۲۳ شهریورماه ۹۷ رأس ساعت ۸ صبح در شبستان امام خمینی(ره) در رواق و صحن‌های حرم مطهر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق و مداحی اسلام میرزایی برگزار خواهد شد.

توجه به همراهی قرآن و عترت در ایام محرم
علاوه بر این‌ها طرح بزرگ ختم قرآن هدیه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایشان با عنوان «من تلاوت قرآن را دوست دارم» در محرم امسال برگزار می‌شود و ثبت نام از علاقه‌مندان در این طرح به صورت پیامکی و یا حضوری انجام می گیرد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه حضوری به مرکز دارالقرآن حرم مطهر کارت ختم قرآن را دریافت كنند.
همچنین جهت شرکت در طرح به صورت پیامکی نیز، شماره سامانه پیام کوتاه 100001522 اختصاص پیدا کرده که عموم علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال کلید واژه «لبیک یا حسین(ع)» در این طرح مشارکت کنند و پس از ارسال، شماره جزء قرآن مورد نظر جهت قرائت به ایشان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
علاوه بر این‌ها برنامه‌های متنوعی نیز برای كودكان انجام می‌شود كه از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری اردوهای جهادی فرهنگی در دهه اول ماه محرم توسط خدام بخش کودک آستان مقدس در قالب گروه تخصصی کبوترانه و با همکاری بسیج شیراز در نقاط کم برخوردار شیراز و با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات فرهنگی و انتقال مفاهیم ارزشی اشاره كرد.
حسینیه کودک حرم مطهر در ایام دهه اول محرم‌الحرام در محل دارالقرآن آستان مقدس واقع در ضلع جنوبی صحن مطهر احمدی برپاست و علاوه بر پذیرایی از کودکان در روز، از ساعت ۲۰ تا ۲۳ هر شب نیز پذیرای نونهالان حسینی است و توسط گروه تخصصی کبوترانه حرم مطهر برنامه‌های مختلفی همچون «قرآن بخوان و جایزه بگیر»، مداحی کودکان و نوجوانان، نقاشی، مسابقه و سرگرمی ویژه کودکان اجرا می گردد.
محفل انس با قرآن کریم ویژه عموم زائران و مجاوران آستان مقدس نیز در روز پنجشنبه، ۲۲ شهریورماه از ساعت ۱۷ در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

«چرا امام حسین(ع) تنها ماند؟» را در حرم شاهچراغ(ع) ببینید
همچنین مجموعه پوسترهای نمایشگاهی «چرا امام حسین(ع) تنها ماند؟» به‌مناسبت ماه محرم در شبستان امام خمینی(ره) ویژه بازدید عموم برپاست و از محتوای ارزشمند این نمایشگاه مسابقه‌ای برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند پاسخنامه کتبی مسابقه را به‌صورت حضوری از دفتر دارالقرآن آستان مقدس دریافت كنند و یا به صورت مجازی از راه‌های مختلفی همچون مراجعه به بخش مسابقات پایگاه اینترنتی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat و یا دریافت بروشور محتوای نمایشگاه و راهنمای شرکت در مسابقه از طریق کانال رسمی حرم مطهر در پیام رسان سروش به نشانی @shahecheragh.ir اقدام كنند.
انجمن عکس حرم مطهر نیز به مناسبت ایام محرم الحرام نمایشگاه عکس «محرم در سومین حرم» را در دهه سوم محرم در حرم مطهر برگزار می‌كند که عموم علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند عکس‌هایی که از مراسم‌ها و جلوه‌های عزاداری محرم امسال که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و مسیرهای منتهی به حرم مطهر( همچون تشرف هیئات عزاداری در شب‌های محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا به سمت حرم مطهر و زنجیرزنی و سینه‌زنی در صحن‌های مطهر، مراسم شام غریبان، شیرخوارگان حسینی، حضور کودکان و نوجوانان، پرچم ها و بیرق‌ها و...) و با دوربین حرفه ای و یا تلفن همراه ثبت کرده‌اند را تا 15 مهرماه 1397 به همراه مشخصات فردی به شماره 09176026570 در شبکه پیام‌رسان سروش و یا آدرس پست الکترونیک farhangi@shahecheragh.ir ارسال كنند و پس از انجام مراحل داوری، نمایشگاهی از عکس‌های منتخب در حرم مطهر برپا می‌شود و هدایایی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از شرایط مسابقه و نحوه ارسال آثار می‌توانند در ساعات اداری با واحد هنری ادبی آستان مقدس به شماره تلفن 07132131293 تماس حاصل كنند.
انتهای پیام

captcha