حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز؛ میزبان سوگواران بصیرت عاشورایی
کد خبر: 3746091
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز؛ میزبان سوگواران بصیرت عاشورایی

گروه اجتماعی ـ مدیر داخلی حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز گفت: در دهه اول محرم و در راستای سوگواره بصیرت عاشورایی، برنامه‌های ویژه‌ای در این آستان مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد حسن نصر،‌ مدیر داخلی حرم علی‌بن حمزه(ع) شیراز امروز، 20 شهریورماه از اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در این حرم مطهر خبر داد و گفت:‌ این آستان به‌صورت روزانه 4 برنامه را اجرا می‌کند که اولین برنامه از ساعت 6:30 تا 8 صبح با قرائت زیارت عاشورا با سخنرانی و ذکر مصیبت و پذیرایی از زائران و مجاوران حرم صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینكه پایه گذار این برنامه از گذشته آیت‌الله ذوالانواری بود و از طریق بیت ایشان این برنامه دنبال می‌شود، افزود: بعد از نماز ظهر نیز یک سخنرانی و ذکر مصیبت کوتاه در حرم انجام می‌شود.
مدیر داخلی حرم علی‌بن حمزه(ع) گفت : بعد از نماز مغرب و عشاء نیز هیئت محبین علی‌بن حمزه(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام ذوالانواری و مداحی مداحان اهل بیت به اجرای برنامه می پردازند.
نصر ادامه داد: برنامه ویژه همه روزه حرم مطهر نیز در قالب عنوان «معرفت حسینی تا عرفان حسینی» از ساعت 9 شب اجرا می‌شود.
وی اضافه كرد: یکی از برنامه‌های مذهبی ویژه این آستان نیز شام غریبان است که هرساله با حضور هزاران نفر از عزاداران حسینی برگزار و از طریق رسانه‌ها پوشش داده می‌شود.
انتهای پیام

captcha