توسعه فضای فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی اداره کل ارشاد است
کد خبر: 3750794
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

توسعه فضای فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی اداره کل ارشاد است

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: توسعه فضای فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل است و بر همین اساس تا کنون کلنگ احداث مجتمع فرهنگی هنری دهگلان و هفت ساختمان پلاتو در شهرستان‌های استان انجام شده است.

توسعه فضای فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی اداره کل ارشاد است

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، پنجم مهرماه در جلسه کمیته عمران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: توسعه فضای فرهنگی یکی از رویکردهای اصلی این اداره کل است و بر همین اساس تا کنون کلنگ احداث مجتمع فرهنگی هنری دهگلان و هفت ساختمان پلاتو در شهرستان‌های استان انجام شده است.
وی با تشریح مراحل اجرایی پروژه های عمرانی این اداره کل افزود: زمین مجتمع فرهنگی - هنری دهگلان با هدف شروع عملیات احداث آن به شرکت زیبا اسکان کادوس واگذار شده و در حال حاضر کار پی کنی و عملیات فنداسیون ان در حال انجام است.
قلعه‌شاخانی اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه ٥ میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان ذکر و بیان کرد: تلاش می‌کنیم با جذب اعتبارات لازم مجتمع فرهنگی هنری دهگلان ١٨ ماهه به بهره‌برداری برسد.
وی اعلام کرد: مجتمع فرهنگی هنری دهگلان در زمینی به مساحت دو هزار و ٣٠٠ متر و در سه طبقه با متراژ سه هزار و ٢٦٤ متر احداث می‌شود که پارکینگ، سالن آمفی تئاتر، ساختمان اداری، پلاتو، گالری، ساختمان امور فرهنگی، کتابخانه، کلاس های آموزشی و آمفی تئاتر رو باز برای این پروژه پیش‌بینی شده است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه احداث این پروژه از محل اعتبارات ملی و استانی در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: متأسفانه فضاهای فرهنگی کردستان متناسب با ظرفیت‌های این استان نیست و بر همین اساس تلاش می‌شود این کمبودها تا حدودی از محل اعتبارات ملی و استانی جبران شود.
انتهای پیام

captcha