آغاز ثبت‌‌نام پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح
کد خبر: 3751304
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶

آغاز ثبت‌‌نام پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت استان زنجان از آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی بزرگ اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: سفر بدون ویزا امکان‌پذیر نیست.

آغاز ثبت‌نام اربعین در سامانه سماحفرامرز بابایی، مدیر حج و زیارت استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به آغاز ثبت‌نام پیاده‌روی بزرگ اربعین اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت زائران عتبات در ایام اربعین باید از طریق سامانه سماح نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت نام زائران اربعین تنها از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، بیان کرد: افراد با مراجعه به این سامانه یکی از دفاتر زیارتی اعلام شده زیر نظر حج و زیارت را انتخاب می‌کنند.
مدیر حج و زیارت استان زنجان خاطرنشان کرد: زائران بدون اخذ ویزا امکان سفر به کشور عراق را ندارند و برای اخذ روادید ۴۰ دلار با احتساب هر دلار به قیمت ۸۰۰۰ تومان پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در زمان ثبت نام مبلغی نیز بابت بیمه و هزینه‌های بهداشتی دریافت می‌شود، عنوان کرد: صدور ویزا بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد و از زمان صدور تا ۵۰ روز دارای اعتبار است.
بابایی به زائران تأکید کرد: موارد لازم از جمله آداب زیارت برای پیاده روی بزرگ اربعین را از طریق دفاتر زیارتی دریافت و به نکات مهم در خصوص قوانین و مقررات کشور عراق توجه کنند.
انتهای پیام
captcha