وجود ۹۶ موقوفه منفعتی در بیجار
کد خبر: 3760774
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

وجود ۹۶ موقوفه منفعتی در بیجار

گروه اجتماعی - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار با بیان اینکه در سطح شهرستان بیجار ۹۶ موقوفه منفعتی دارای درآمد وجود دارد، گفت: از این تعداد ۴۳ موقوفه متصرفی و ۵۳ موقوفه غیر متصرفی هستند.

وجود ۹۶ موقوفه منفعتی در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار امروز، ۱۲ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی شهرستان بیجار با اشاره به در پیش رو بودن دهه وقف و مصادف بودن هر ساله این دهه با دهه آخر ماه صفر اظهار کرد: اختصاص یک دهه برای وقف نشان دهنده اهمیت و ضرورت امر وقف در اسلام است.
وی با اشاره به نیت واقفان شهرستان بیجار افزود: بیشترین نیت موقوفات در ایران اسلامی و به طبع آن در شهرستان بیجار به نیت روضه خوانی سیدالشهداست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار با بیان اینکه شعار دهه وقف امسال «همه واقف باشیم» است، بیان کرد: این شعار بیانگر آن است که هر کسی می‌تواند در این امر خیر مؤثر باشد.
وی با اعلام اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند در ترویج فرهنگ وقف تأثیرات زیادی داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از مردم از آثار، برکات و پیامدهای وقف اطلاع ندارند و خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند با ترویج وقف در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.
حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه در سطح شهرستان بیجار ۹۶ موقوفه منفعتی دارای درآمد وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۴۳ موقوفه متصرفی و ۵۳ موقوفه غیر متصرفی هستند.
وی با تأکید بر اینکه سنت وقف در شهرستان بیجار سابقه طولانی دارد، عنوان کرد: این امر نشان از این دارد که مردم این منطقه مردمانی خیر خواه و نوع دوست بوده اند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار اعلام کرد: در شهرستان بیجار ۱۶ امامزاده و ۲۲۴ مسجد در سامانه جامع موقوفات ثبت شده است.
وی با اشاره به ثبت وقف‌های جدید در استان کردستان گفت: در شش ماهه اول امسال در شهرستان بیجار ۵ وقف جدید با ارزشی بالغ بر چهار میلیارد ریال ثبت شده است.
حجت‌الاسلام ایزدی با تأکید بر اینکه یکی از طرح های اداره اوقاف و امور خیریه جذب مشارکت های خیرین در آبادانی بقاع متبرکه است، عنوان کرد: تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون ریال توسط خیرین جهت آبادانی بقاع متبرکه سطح شهرستان جذب شده است.
وی با اعلام اینکه هزینه‌های بدست آمده از موقوفات صرف نیت واقف می‌شود، یادآور شد: در نیات خیریه بیش از ۱۵۰ میلیون ریال، اجرای نیات مذهبی بیش از ۵۲۱ میلیون ریال، نیت کمک به حوزه علمیه بیش از ۷۵ میلیون ریال، اجرای نیات مساجد ۱۴۸ میلیون ریال و نیات حفظ و نگهداری از موقوفات ۵۶۳ میلیون ریال هزینه شده است.
انتهای پیام

captcha