بحث افول آمریکا یکی از گفتمان‌های اصلی رهبری است
کد خبر: 3765168
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱

بحث افول آمریکا یکی از گفتمان‌های اصلی رهبری است

گروه سیاسی- معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه بحث افول آمریکا یکی از گفتمان‌های اصلی رهبری است، گفت: افول به معنی بدتر شدن وضعیت یک کشور با شاخص‌های موجود نسبت به گذشته است که آمریکا امروز در این مسیر افول قرار دارد.

بحث افول آمریکا یکی از گفتمان‌های اصلی رهبری است

به گزارش ایکنا از کردستان،محسن پاک‌آیین، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبریدر چهارمین نشست تخصصی «حقوق بشری آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری» که امروز، 27 آبان ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، ترویج گفتمان‌های مقام معطم رهبری در سطح جهان را از اهداف اصلی مجمع جهانی بیداری اسلامی ذکر و اظهار کرد: یکی از این گفتمان‌ها حقوق بشر آمریکایی است که تا کنون سه نشست آن را در استان‌های مشهد، شیراز و برگزار کرده و چهارمین نشست این گفتمان نیز امروز در کردستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بحث افول آمریکا یکی از گفتمان‌های اصلی رهبری است افزود: افول به معنی بدتر شدن وضعیت یک کشور با شاخص‌های موجود نسبت به گذشته است که آمریکا امروز در این مسیر افول قرار دارد.
آمریکا در مسیر افول قرار گرفته است
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: آمریکا همیشه به عنوان قدرت برتر جهان شناخته می‌شد اما اکنون در مسیر افول قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه وضعیت کنونی آمریکا را باید در دو مؤلفه قدرت و مقبولیت مورد بررسی قرار داد، عنوان کرد: بر هم خوردن ارتباط آمریکا با قدرت‌های برتر جهان همچون روسیه، خروج از سازمان‌هایی همچون سازمان حقوق بشر و محیط زیست و سایر نهادهای بین‌المللی دیگر موجب شده که آمریکایی‌ها در برابر آمریکا بایستند، این چالش‌ها قدرت آمریکا را با افول روبرو کرده است.
وی حضور در سازمان تجارت جهانی و توجه به اقتصاد آزاد را از دیگر مؤلفه‌های قدرت آمریکا ذکر کرد و اعلام کرد: اکنون به دلیل اقدام متقابلی که سایر کشورهای جهان در برابر آمریکا انجام داده‌اند، این کشور را از لحاظ اقتصادی با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.
وحدت‌نمایی ایران حضور آمریکا در خاورمیانه را فرسایش داده است
پاک آیین گفت: حضور آمریکا در اکثر نقاط جهان از دیگر مؤلفه‌های قدرتش بود که امروز به برکت حضور ایران و محور مقاومت و همراهی روسیه با ایران و وحدت‌نمایی ایران در عراق که باعث سقوط داعش شد امروز آمریکا در خاورمیانه غایب و تنهاست.
وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز در خاورمیانه نفوذ ندارد و این یکی از دلایل مهم افول این کشور است،اعلام کرد: افشاگری جنایات آمریکا در جهان افول این کشور را تسری بیشتر خواهد داد.
معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه مقبولیت به معنی همراه کردن کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف است، یادآور شد: امروز مقبولیت آمریکا به دلیل جنایات حقوق بشری در اکثر نقاط جهان فرسایش یافته و حمایت افکار عمومی از آمریکا سلب شده است.
انتهای پیام

captcha