برگزاری یادواره «شهدای کرامت» در مریوان
کد خبر: 3767777
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

برگزاری یادواره «شهدای کرامت» در مریوان

گروه سیاسی ـ یادواره «شهدای کرامت» به‌مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روستای دری از توابع شهرستان مریوان امروز، هفتم آذرماه در این شهرستان برگزار شد.

برگزاری یادواری «شهدای کرامت» در مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی در یادواره «شهدای کرامت»، ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی مریوان با اشاره به شهادت مظلومانه 11 شهید روستای دری اظهار کرد: شهدای حادثه تروریستی دری شهدای کرامت و حراست از میهن بودند و عزت را به کشورمان بخشیدند.
وی با اشاره به اینکه عزت ما از اسلام است، افزود: ما مکتب ایثار و شهادت را داریم و شهید دارای درجات بالایی نزد خداوند است.
ماموستا شیرزادی عنوان کرد: از خداوند می‌خواهیم که عزت و افتخار و انسانیت را به ملت ما ببخشد تا با قدرت و توانایی بالا کماکان سینه را در دفاع از کشورمان سپر کنیم.
قلی زاده، مدیرعامل خبرگزاری تسنیم، نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ۱۴ شهید مریوان مظلومانه در راه آبادانی کشور به شهادت رسیدند، گفت: بسیج فرهنگی را ایجاد کرده که باعث عزت و آبروی اسلام شده است.
وی با بیان اینکه هرجا که استکبار توان خود را گذاشته که به کشور ما ضربه برند با سد بسیج مواجه شده است، افزود: بسیج شجره طیبه‌ای است که بوی وصل و بهار طراوات می‌دهد.
مدیرعامل خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: شهدا پرچمداران عزت و آبرومندی و افتخار در جامعه اسلامی هستند و یکی از نیازهای اساسی ما زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست.
وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ شهادت، ترویج فرهنگ تلاش و سرمایه گذاری برای بشریت است، تصریح کرد: امنیت و آرامش یکی از اصلی‌ترین نیازهای بشری است که این امنیت و آرامش را مرهون خون شهدا هستیم.
قلی زاده ادامه داد: شهدا همه هستی خود را برای خدا دادند و جان خود را اهدا کردند، وظیفه ما در مقابل شهدا این است که دینمان را نسبت به آنها ادا کنیم.
وی ذکر کرد: با زنده نگه داشتن نام و یاد و شهدا و الگوسازی از فداکاری‌ها، سیره و روش آنها و با بیان حماسه ایثارگری آنها تنها بخشی از وظایف خود را می توانیم نسبت به شهدا ایفا کنیم.
مدیرعامل خبرگزاری تسنیم خاطرنشان کرد: مردم مریوان در تمام ۴۰ سال نظام اسلامی ذره ای برای فداکاری و دفاع ار خون مطهر شهدا فروگذاری نکرده‌اند و می طلبید که جهت سپاسگزاری از آنها این مراسم را برگزار کنیم.
وی یادآور شد: شهدا نیاز به بزرگداشت ندارند این ما هستیم که نیار داریم با بزرگداشت آنها خودمان را در مسیرشان قرار دهیم.
یادآور می‌شود؛ در ادامه افتتاحیه مراسم آغازین یادواره شهدای کرامت، فرزند شهید ابراهیم حضرتی، دکلمه‌ای را بیان کرد و کلیپی از تصاویر شهدا برای حضار پخش شد.
لازم به ذکر است؛ سی ام تیر ماه امسال گروهک های ضد انقلاب (پژاک) با حمله به محل نگهداری مهمات پایگاه مرزی روستای دری 11 نفر از نیروهای مستقر در این پایگاه را به شهادت رساندند و هشت نفر را نیز زخمی کردند. 10 نفر از شهدای پاسدار پایور و بسیجی و یک نفر نیز پاسدار وظیفه بود، هفت شهید اهل مریوان، یک شهید اهل سنندج و سه شهید نیز اهل شهرستان قروه بودند.
انتهای پیام

captcha