موقوفات با نیت رونق تولید موجبات پیشرفت اقتصادی استان کردستان را فراهم می‌کند
کد خبر: 3800469
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

موقوفات با نیت رونق تولید موجبات پیشرفت اقتصادی استان کردستان را فراهم می‌کند

گروه اجتماعی- استاندار کردستان گفت: اگر موقوفات جدید با نیت رونق تولید ملی و حمایت از کار و تولید کالای ایرانی انجام شود زمینه پیشرفت اقتصادی استان را فراهم می‌آورد.

به گزارش ایکنا از کردستان، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان امروز، در نشست تخصصی وقف با اشاره به ضرورت حرکت در مسیر شعار سال جاری اظهار کرد: همه نهادها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید اهتمام جدی داشته باشند و در این زمینه سنت حسنه وقف می‌تواند تأثیر فراوانی در اشتغالزایی و ایجاد رونق تولید داشته باشد.
وی افزود: اگر موقوفات جدید با نیت رونق تولید ملی و حمایت از کار و کالای ایرانی انجام گیرد یقیناً موجبات پیشرفت اقتصادی استان را فراهم خواهند آورد.
استاندار کردستان با اشاره به حوادث طبیعی اتفاق افتاده در چند روز اخیر کشور افزود: تمام مردم و نهادها باید در زمینه مدیریت بحران همکاری و تعامل داشته باشند چرا که کنترل آسیب‌های احتمالی ناشی از سامانه بارشی روزهای آتی استان نیازمند یک تعامل همه جانبه است.
بازدید بیش از 30 هزار نفر زائر از اماکن متبرکه کردستان
حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان گفت: با گذشت ۱۲ روز از برگزاری این طرح حدود هفت هزار اسکان کوتاه مدت و بلند مدت در زائرسراهای بقاع متبرکه انجام شده است.
وی افزود: در این مدت بیش از ۳۰ هزار نفر بار، زائران و گردشگران مذهبی از اماکن متبرکه استان بازدید داشته‌اند.
وی با بیان اینکه زائران از برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان استقبال کردند، اعلام کرد: در نظر سنجی‌ها و بازرسی‌های انجام شده در این اماکن متبرکه بیش از ۸۵ درصد زائرین از برگزاری این طرح اعلام رضایت داشته و در این زمینه کردستان یکی از استان‌های فعال است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خدمت رسانی به زائرین را یکی از اولویت‌های اوقاف دانست و گفت: در سال گذشته فعالیت‌های عمرانی شاخصی در حوزه توسعه بقاع متبرکه استان صورت گرفته و در این ایام نیز در تلاش هستیم هم در زمینه رفاهی و هم فرهنگی خدمت رسان زائرین بقاع متبرکه باشیم.
وی با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: چندین مسجد در محورهای مختلف استان را در حالت آماده باش ۲۴ ساعته قرار داده‌ایم و این مساجد و اماکن متبرکه آماده خدمت رسانی به میهمانان استان فرهنگی کردستان است.
انتهای پیام

captcha