رونق تولید کاهش فشار اقتصادی را به دنبال دارد
کد خبر: 3801370
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

رونق تولید کاهش فشار اقتصادی را به دنبال دارد

گروه سیاسی ــ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: رونق تولید در کشور موجب عرضه بيشتر کالای ایرانی و در نتيجه متعادل شدن قیمت‌ها و كاهش فشار اقتصادی بر مردم خواهد شد.

حسین فیروزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان،‌ اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به شرایط اقتصادی و اهميت توسعه و استقلال اقتصادی كشور به صورت پیوسته در سال‌های اخیر شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص دادند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید، افزود: رونق تولید نیازمند سیستم اقتصادی در کشور است که مخاطبان آن علاوه بر دولت و همه بخش‌های حاكميت، فعالان اقتصادی و آحاد مردم هستند.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، با اشاره به پيام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه حل مشكل اساسی اقتصاد كشور، رونق توليد است، عنوان کرد: ایجاد اشتغال، افزايش درآمد، رونق همه زير بخش‌های اقتصاد، عدم وابستگی به بیگانگان و افزایش قدرت ملی در کشور از نتايج و پيامدهای رونق تولید ملی خواهد بود.

رونق تولید؛ راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی
وی با اشاره به اینکه رونق تولید راه حل بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی از جمله بيكاری، فقر و مشکلات معیشتی مردم و سایر مشکلات است، اعلام کرد: مردم، دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات مالی همگی مخاطب این پیام هستند و نقش اساسی در تحقق رونق تولید در کشور دارند.
فیروزی گفت: فعالان اقتصادی برای تحقق این امر باید فعاليت‌هايشان را بر تولید متمركز كنند، همچنين بانک‌ها و مؤسسات مالی منابع مالی را برای توليد بيشتر در كشور اختصاص دهند و تأمين نياز مالی واحدهای توليدی را به ساير واحدها و بنگاه های اقتصادی اولويت دهند.
وی در ادامه عنوان کرد: دستگاه‌های دولتی هم باید با حمایت‌های اداری، نهادی و مشوق‌های مالی از تولید داخلی حمایت کنند.

بیکاری؛ تحلیل اعتماد به نفس و خودباوری
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، افزود: وقتی تولید رونق نداشته باشد اشتغال نیز صورت نمی‌گیرد و مسئله بیکاری در ابعاد مختلف از جمله نداشتن درآمد، یأس و ناامیدي و افسردگی نيروی كار خود را نشان می‌دهد، آفت دراز مدت بيكاری مستهلک كردن و تحليل اعتماد به نفس و خود باوری سرمايه انسانی در جامعه است.
وی با اعلام اینکه رونق تولید در کشور موجب عرضه بيشتر کالای ایرانی و در نتيجه متعادل شدن قیمت‌ها و كاهش فشار اقتصادی بر مردم خواهد شد، گفت: رونق تولید تأثیر بسزایی در کم شدن وابستگی به بیگانگان دارد و قدرت اقتصادی را كه يكی از مؤلفه‌های مهم قدرت در دنيای امروز است، ارتقا خواهد داد.
فیروزی عنوان کرد: برای رونق توليد علاوه بر حمايت و پشتيبانی بازار بزرگ داخلی تلاش جدی بر توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید در خارج از مرزها لازم است، در واقع هم آحاد مردم با خريد كالاهای ايرانی و هم فعالان اقتصادی و صادركنندگان با حفظ بازارهای صادراتی موجود و گشودن بازارهای جديد بر روی كالاها و توليدات ايرانی در ايفای اين وظيفه مهم ملی نقش آفرين هستند.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، عنوان کرد: مردم نقش بسيار مهمی در تحقق شعار سال دارند و بدون حمایت مردم این امر در کشور محقق نخواهد شد.
فیروزی یادآور شد: امیدوارم مجموعه‌های مختلف در دولت و مجلس و قوه قضاييه، بانک‌ها و تولیدکنندگان در همه بخش‌های صنعت، كشاورزی و فناوری‌های جديد و دانش بنيان، عزمشان را برای تحقق شعار بسيار مهم و تأثيرگذار بر توسعه همه جانبه كشور در عمل نشان دهند و همه همت‌ها و انرژی‌ها را بر اين مهم متمركز كنند و از پراكنده كاری و برخوردهای جزيره‌ای كه هم افزايی ايجاد نمی‌كند بپرهيزند.
انتهای پیام

captcha