نگاهی به کتاب «چهل گام طلبگی»
کد خبر: 3806248
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

نگاهی به کتاب «چهل گام طلبگی»

کانون خبرنگاران نبأ ــ کتاب «چهل گام طلبگی»، با نگرشی به وظایف و تکالیف طلاب و احساس نیاز شدید به بررسی این مقوله مهم، جایگاه و وظایف طلاب علوم دینی را با نگاه به احادیث ائمه اطهار(ع) مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ کتاب «چهل گام طلبگی»، با نگرشی به وظایف و تکالیف طلاب و احساس نیاز شدید به بررسی این مقوله مهم، جایگاه و وظایف طلاب علوم دینی را با نگاه به احادیث ائمه اطهار(ع) مورد بررسی قرار داده است.
در اين اثر گرانسنگ، 40 حديث از روايات پيشوايان دين از كتاب‌های معتبر حدیثی و با بيانی شيوا و اثرگذار توسط صدیقه مقدسی، مدیرمسئول مدرسه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) مشهد روایت شده است که نگارش آن در خرداد‌ماه 1397 به پايان رسيده است.
در مقدمه این کتاب آمده است: «طلبه‏ای که پا به حوزه می‏گذارد باید بداند که روزی باید بسان بزرگانی همچون شیخ مفید، علامه امینی، شهید مطهری و... از باورهای اعتقادی تشیع دفاع کند، یا بسان عالمان اخلاق و عارفان الهی همچون حسینقلی همدانی، ملااحمد نراقی و آیت‌الله بهجت با اندیشه و منش خود راه درست زیستن و پاک ماندن را به مردم آموزش دهد.
اگر طلبه بخواهد به حقیقت طلبگی دست پیدا کند بایستی با تقوا، متخلق به اخلاق الهی، اسلام‌شناس، مبارز، بابصیرت، مردمی و کارآمد باشد.
در این راستا چهل گام طلبگی بر اساس چهل حدیث زیبا در هشت فصل با عناوین: انتخاب هدفمند، رسالت‌ها و مسئولیت‌های دوران طلبگی، عوامل موفقیت در طلبگی، عوامل ورود در وادی نور، رعایت حقوق، توجه به عوامل تعمیق علم و دانش، رسالت‌های اجتماعی طلبه و اخلاقیات طلبگی ذکر شده است».
علاقه‌مندان جهت دريافت اين كتاب و ساير منشورات پژوهشکده اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) می‌توانند به آدرس مشهد، خيابان چهارراه لشکر، امام خمینی 48، پلاک 866، ساختمان پژوهش، مدرسه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س)، طبقه اول مكاتبه يا مراجعه کرده و يا با شماره‌ 05138525251 تماس بگيرند.
یادآور می‌شود، کتاب «چهل گام طلبگی» تألیف صدیقه مقدسی به سفارش پژوهشکده مدرسه علمیه اسلام‌شناسی حضرت زهرا(س) در 124 صفحه توسط انتشارات کتابدار توس به چاپ رسیده است.
فاطمه عطارزاده
انتهای پیام
captcha