کمیته اطلاع‌رسانی کنگره «مشاهیر کُرد» آغاز به‌کار کرد
کد خبر: 3811059
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

کمیته اطلاع‌رسانی کنگره «مشاهیر کُرد» آغاز به‌کار کرد

گروه فرهنگی ــ دبیرکل کنگره «مشاهیر کُرد» زمان دقیق برگزاری این کنگره را ١١ تا ١٣ تیرماه امسال اعلام کرد و گفت: کمیته اطلاع‌رسانی این کنگره به مسئولیت مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان و عضویت دستگاه‌های مرتبط با برگزاری نخستین نشست، کار خود را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، دبیر کل کنگره مشاهیر کُرد امروز، 23 اردیبهشت ماه در نشست کمیته اطلاع‌رسانی کنگره مشاهیر کُرد با اشاره به اینکه ریاست این کنگره برعهده استاندار کردستان است، اظهار کرد: کنگره مشاهیر کُرد برای معرفی و شناخت بزرگان و مفاخر عرصه فرهنگ و هنر کُرد نقاط مختلف دنیا در سنندج برگزار می‌شود.
وی افزود: در راستای هرچه بهتر برگزار کردن این کنگره ٦ کمیته مالی، امنیت و انتظامات، پشتیبانی، اطلاع‌رسانی و فضای مجازی، تبلیغات و فضاسازی و تشریفات و امور بین‌الملل تشکیل شده است.
دبیر کل کنگره مشاهیر کُرد با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان مسئولیت کمیته علمی این کنگره را بر عهده دارد، بیان کرد: ذیل این کمیته هم کارگروه های هنر، زبان و ادبیات، علوم پایه و مهندسی، کشاورزی و علوم پزشکی و طب سنتی ایجاد شده است.
وی بیان کرد: اتاق خبر نیز به منظور اطلاع‌رسانی هرچه بهتر اخبار مربوط به کنگره و تامین خوراک خبری رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و الکترونیکی بزودی راه‌اندازی می‌شود.
قلعه‌شاخانی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است ٣٠ نفر از مشاهیر کُرد و پنج نفر کُردشناس که در ارتباط با موضوع کُرد فعالیت کرده‌اند، نیز در این مراسم تجلیل شوند.
وی افزود: ویژه برنامه‌های فرهنگی شامل شب شعر، محافل ادبی و کنسرت موسیقی در بخش جنبی کنگره مشاهیر کُرد از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این رویداد فرهنگی است.
دبیر کل کنگره مشاهیر کُرد عنوان کرد: برپایی نمایشگاهی هم برای معرفی و بازمعرفی مفاخر و مشاهیر کُرد و توانمندی‌های حوزه فرهنگ و هنر استان در طول برگزاری کنگره مشاهیر کُرد هم پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: بررسی آثار و تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی مفاخر و مشاهیر کُرد، مفاخر و مشاهیر کُرد و کارآفرینی در عصر جدید و نقش مفاخر و مشاهیر کرد در تحولات علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی از جمله محورهای برگزاری این کنگره است.
یادآور می‌شود؛ شورای راهبردی کنگره هم متشکل از استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دانشگاه کردستان، فرمانداری شهرستان سنندج، صدا و سیمای مرکز کردستان، ادارات کل اطلاعات و میراث فرهنگی، فرهنگ وارشاد اسلامی استان و شهرداری سنندج است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha