آزادی بیش از 3000 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان
کد خبر: 3812638
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

آزادی بیش از 3000 زندانی جرائم غیرعمد در کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: از سال 1380 که ستاد دیه کار خود را در استان کردستان آغاز کرده است تاکنون بیش از سه هزار زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان، اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های استان کردستان امروز، 28 اردیبهشت ماه در جمع فرماندار و روسای اصناف و اتحادیه‌های مختلف شهر سنندج اظهار کرد: در جشن گلریزان سال گذشته اصناف و بازاریان حمایت‌های بسیار خوبی را داشتند و این حمایت‌ها زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد در استان را فراهم کرد.
وی شهید اسدالله لاجوردی رئیس سازمان زنداهای وقت را بنیانگذار ستاد دیه در سال 1360 در کشور دانست و افزود: در استان کردستان نیز در سال 1380 و با همت جمعی از مسئولان و خیرین استان، ستاد دیه کار خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون این ستاد در کردستان بیش از سه هزار زندانی جرائم غیرعمد را از زندان آزاد کرده است.
نائب رئیس هیأت امنای ستاد دیه کردستان، عملکرد این ستاد مردمی در استان را در سال گذشته بیش از 16 میلیارد تومان ذکر و اعلام کرد: با این مبلغ که شامل کمک های بلاعوض ستاد دیه، وام بانک های عامل، گذشت شکات و ... بوده است در سال گذشته 201 زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند که 195 نفر از آنان مرد و شش نفر دیگر زن بودند.
محمدابراهیم زارعی، فرماندار شهرستان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه بازاریان سنندج همواره حضور پر رنگی از خود در امور خداپسندانه نشان داده اند که قطعا در جشن گلریزان وکمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد نیز این حضور را به تماشا خواهیم نشست.
وی همت کردستانی‌ها در امور خیرخواهانه را مثال زدنی دانست و عنوان کرد: بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد افرادی هستند که ناخواسته و صرفا به دلیل مشکلات و نوسانات اقتصادی که دامنگیر کل جامعه شده است روانه زندان شده‌اند و قطعا در این راستا بازاریان با بینش و درک عمیقی که از این موضوع دارند تمام تلاش خود را در راستای کمک به آزادی این افراد از زندان انجام خواهند داد.
شایان ذکر است؛ در پایان این مراسم تمامی روسای اتحادیه‌ها و اصناف مختلف شهر سنندج آمادگی خود را جهت حضور در جشن گلریزان اعلام کردند.
انتهای پیام

captcha