اعلام عید فطر از شئون حاکمیتی حکومت‌هاست
کد خبر: 3813627
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

اعلام عید فطر از شئون حاکمیتی حکومت‌هاست

گروه معارف ــ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: هر کسی با رویت هلال ماه می‌تواند نماز عید خود را بجا آورد اما حق اعلام عمومی آن را ندارد، چرا که با این کار نظم نظام اجتماعی به هم می‌ریزد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مهدی حیدری کبیر، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 31 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان ماه مبارک رمضان را همایش و رزمایش معنوی یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان دنیا دانست و اظهار کرد: با وجود اختلافات جزئی در مذاهب اسلامی اما مسامانان به صورت هماهنگ در ماه مبارک رمضان شکوه اقتدار خود را به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان نشان دهنده وحدت جهان اسلام بوده است، افزود: دشمن امروز به دنبال شکستن این اقتدار و اتحاد به دست خود مسلمانان است و برنامه‌ریزی‌های کلانی را برای این امر انجام می‌دهد.
حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر از فعالیت سه هزار و 500 روحانی، یک هزار و 500 طلبه و 140 استاد تحت پوشش علمی و آموزشی این مرکز خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر در استان کردستان 100 امام جمعه در حال فعالیت هستند.
وی در ادامه به برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ماه مبارک رمضان اشاره و عنوان کرد: برخی برنامه‌ها ویژه مناسبت‌های خاص هستند که این مرکز برای جامعه هدف خود اجرا می‌کند.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی، کلاس بازآموزی احکام ویژه طلاب خواهر، مسابقات کتابخوانی، انس و حفظ قرآن کریم از جمله برنامه‌های مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در طول ماه مبارک رمضان است.
وی به شناسایی مساجد فاقد روحانی در ماه رمضان اشاره و عنوان کرد: در این راستا به مساجد شناسایی شده در ماه مبارک رمضان روحانی اعزام شده است و تلاش ما این بوده، مساجد در همه شهرستان‌ها امام جماعت داشته باشند.
حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر با انتقاد از عدم استقبال برخی ادارات و مدارس برای اقامه نماز جماعت افزود: پارسال آموزش و پرورش خواستار کاهش 30 درصدی امامان جماعت شد و بهانه آن را هزینه ماهانه 450 هزار ریالی اعلام کرد که در بسیاری از موارد هم پرداخت نشد.
وی اعلام عید فطر را از شئون حاکمیتی حکومت‌ها دانست و عنوان کرد: هر کسی با رویت هلال ماه می‌تواند نماز عید خود را بجا آورد اما حق اعلام عمومی آن را ندارد، چرا که با این کار نظم نظام اجتماعی به هم می‌ریزد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به برگزاری نشست با روحانیون و ائمه جمعه در ارتباط با استهلال ماه اشاره و بیان کرد: هدف از این نشست بررسی علمی و فقهی استهلال ماه بود تا وجه مشترکی حاصل شود.
وی ادامه داد: فضای مجازی را حاوی فرصت‌ها و تهدیدهایی دانست که باید از فرصت‌های آن با استفاده از توانمندی نسل جوان و نوجوان و به نفع آنان استفاده کرد.
حجت‌الاسلام حیدری‌کبیر افزود: کمیته دانشجویی و دانش‌آموزی در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور را هم در همین زمینه تشکیل داده و کارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه دانش‌آموزی نیز در دست انجام است.
وی با اشاره به برگزاری 28 نماز جمعه در سنندج تاکید کرد: هدف ما تعطیل کردن یا تکثیر نماز جمعه نیست بلکه عمل به فقه امام شافعی در برگزاری نماز جمعه است.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: یکسال است که شورای افتای استان بر روی این مساله کار و از نزدیک از مساجد بازدید می‌کند تا تصمیم لازم برای ابقا و یا تعطیلی نماز جمعه برخی مناطق را اتخاذ کند.
وی با اشاره به برگزاری مسابقه عکاسی با عنوان «ماه در قاب» یادآور شد: این مسابقه در بخش افطاری ساده، نماز عید فطر، راهپیمایی روز قدس و محافل انس با قرآن برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha