خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران از وظایف اصلی نظام و مردم است
کد خبر: 3816892
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران از وظایف اصلی نظام و مردم است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در کردستان خدمت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگری را از وظایف اصلی نظام و مردم برشمرد و گفت: شهدا با گذشتن از جان و مال خود در عهدی که با خداوند بستند ثابت قدم ماندند و وظیفه امروز ما صیانت از خون پاک شهدا و ادامه مسیر آن‌ها است.

خدمت به خانواده شهدا و ایثارگران از وظایف اصلی نظام و مردم استبه گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، شب گذشته، 12 خردادماه در ضیافت افطاری جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگران استان کردستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، وظیفه جامعه و مردم را پاسداشت خون شهدا و حفظ ارزش‌ها دانست.

وی خدمت‌رسانی به خانواده معظم شهدا و جامعه بزرگ ایثارگری را از وظایف بزرگ نظام ومردم برشمرد و افزود: شهدا با گذشتن از جان و مال خود در عهدی که با خداوند بستند ثابت قدم ماندند و وظیفه امروز ما صیانت از خون پاک شهدا و ادامه مسیر آن‌ها است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحین، انسان‌هایی هستند که خدا نعمتش را بر آنها تمام کرده وهمه آرزو دارند در آخرت با این گروه از انسانها همنشین باشند.

وی بیان کرد: در دنیا چیزی بالاتر از شهادت نیست و کسانی که در راه خدا به بهشت رسیدند نتیجه عمل خود آنها است که شهدا ازاین مقام بهره‌مند هستند.

نماینده ولی‌فقیه دراستان به مقام شفاعت شهدا اشاره کرد و گفت: كسانی كه در روز قیامت از مسلمانان و مؤمنین نزد خداوند شفاعت می‌كنند شهدا هستند و اولین کسانی که مورد شفاعت آنها قرار می‌گیرند خود خانواده شهدا هستند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه رسول خدا(ص) فرمود: از افرادی که وارد بهشت می‌شوند هیچکس آرزوی بازگشت به دنیا را ندارد گرچه تمام آنچه در زمین است از آن وی شود، مگر شهید که سبب لذت و کرامتی که در لحظه شهادت می‌بیند آرزو می‌کند به دنیا برگردد و ده‌ها مرتبه در راه خداوند کشته شود.

وی با اشاره به فرموده رهبر کبیر انقلاب درمورد شهدا گفت: امام خمینی درمورد شهدا فرمودند شهدا در قهقهه مستانه‌شان و در شادی وصلشان «عند ربهم یرزقونند».

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عواملی که باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد گفت: روحیه شهادت‌طلبی و ایمان و اعتقاد دینی و حضور پرشور خود مردم در تمام صحنه‌ها عامل اصلی پیروزی ما در دفاع مقدس و در تمام عرصه‌های دیگر بوده است.

وي اعلام کرد: تا زمانی كه فرهنگ ايثار و شهادت در كشور حكمفرما باشد، دشمنان و مستكبران نمی‌توانند به اهدافشان در ایران برسند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی بیان کرد: صلابت و اقتدار، امنیت و آسایش کشور را مدیون فداکاری جانبازان و خون پاک شهدا هستیم که با اهدای جان خود برای کشور امنیت به ارمغان آورده و افتخار بزرگی را نصیب ما کردند.

وی با بیان اينکه شهدا مظهر ايثار و خانواده آنان نماد صبر و شكيبايی هستند، ادامه داد: بر تمام وارثان خون شهدا واجب است، فرهنگ غنی شهادت را در جامعه گسترش داده و تلاش کنند، حيات جاودانه شهيدان در تمامی عرصه زندگی‌مان احساس شود، چراکه خون شهدا و صبر خانواده شهدا باعث حفظ انقلاب و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان یادآور شد: دشمنان دراوایل انقلاب سخترین جنگ را برما تحمیل کردند وتمامی کشورها و ابرقدرت‌ها هم از لحاظ نظامی وهم از لحاظ اقتصادی صدام را حمایت می‌کردند اما چون قدرت خداوند ایران را حمایت می‌کرد.
انتهای پیام

captcha