اقتدا به سیره عملی شهدای هنرمند راهکار نجات‌بخش کاستی‌های کنونی است
کد خبر: 3818372
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴

اقتدا به سیره عملی شهدای هنرمند راهکار نجات‌بخش کاستی‌های کنونی است

گروه سیاسی- رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان گفت: اقتدا به سیره عملی شهدای هنرمند و الگوپذیری از این نام آوران راهکار نجات‌بخش کاستی‌های جامعه امروز است و وظیفه مسئولان فرهنگی ترویج این فرهنگ و منش بین آحاد جامعه است.

جلال قلعه شاخانی، رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان اظهار کرد: شهدا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با توجه به هجمه‌های دشمنان از ضرورت های جامعه امروز است.
وی به جایگاه هنر و نقش هنرمندان در فرهنگ سازی ارزش های جامعه اشاره و عنوان کرد: هنرمندان همواره با خلق آثار ماندگار و تاثیرگذار نقش مهمی در توسعه فرهنگ جامعه بر دوش داشته‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یکی از برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را شکوفایی و رشد استعدادهای معنوی و اخلاقی در جامعه برشمرد و افزود: یکی از دستاوردها و برکات انقلاب نیز رشد و پرورش هنرمندانی از جنس انقلاب و دین بود که عزت، اقتدار، ایمان، معنویت و انسانیت را در جامعه ترویج دادند.
وی یکی از برنامه‌های کمیته فرهنگی و هنری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان را اجلاسیه شهدای هنرمند اعلام و اضافه کرد: اجلاسیه شهدای هنرمند در راستای معرفی این بزرگ مردان و الگودهی به آحاد جامعه برگزار شد و لازم است با معرفی این الگوهای معنوی به جامعه، زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیش از پیش فراهم شود.
قلعه شاخانی ادامه داد: اقتدا به سیره عملی شهدای هنرمند و الگوپذیری از این نام آوران راهکار نجات‌بخش کاستی‌های جامعه امروز است و وظیفه مسئولان فرهنگی ترویج این فرهنگ و منش در بین آحاد جامعه است.
رئیس کمیته فرهنگی و هنری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با اشاره به ضرورت تولید آثار فاخر در حوزه ایثار و شهادت بیان کرد: از هنرمندان استان انتظار داریم که آثار فاخری را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تولید کنند.
وی با بیان اینکه احیای آرمان شهدای هنرمند و ترویج گفتمان و ادبیات و روح فرهنگ شهادت ضرورت جامعه به ویژه در بین نسل جوان است، یادآور شد: امروز هنرمندان به مثابه فرماندهان جنگ نرم، ضروریات جامعه در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان را شناسایی و بر همین اساس است که اصحاب فرهنگ و هنر با تأثیرگذاری خود در چالش‌های فرهنگی و آوردگاه جنگ نرم، استوارتر از سایر اقشار اجتماعی گام برداشته و به روشنگری و مقاومت و حضور مؤثر می‌پردازند.
انتهای پیام

captcha