عصر شعر کوردی در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 3818818
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
با حضور شاعران بین‌المللی؛

عصر شعر کوردی در سنندج برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کرد از برگزاری عصر شعر کوردی با حضور شاعران و ادبیان مناطق کوردنشین ایران و جهان در سنندج خبر داد و گفت: این عصر شعر تیرماه همزمان با برگزاری کنگره مشاهیر کرد برگزار می‌شود.

عصر شعر کوردی در سنندج برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از کردستان، عدنان برزنجی، مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد در نشست هم اندیشی و تبادل نظر برگزاری «عصر شعر کنگره مشاهیر کُرد» با حضور دبیران یا نمایندگان هیات مدیره انجمن های ادبی استان امروز، 22 خردادماه در محل دبیرخانه کنگره واقع در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی در برگزاری این محفل ادبی همگرایی شاعران است و تلاش می‌کنیم ادبا و شعرا با گویش‌های مختلف زبان کوردی در کنار هم لحظات خوبی را رقم بزنند.
وی با بیان اینکه این نشست و تبادل اندیشه‌ها ما را به هم نزدیک‌تر می‌کند، افزود: لازم است از فرصت حضور مشاهیر حوزه ادبیات کنگره برای برگزاری عصر شعر ادبی بیش از پیش بهره بگیریم.
برزنجی بیان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این محفل ادبی از ظرفیت انجمن های ادبی در امور اجرایی و علمی بهره می گیریم و تلاش می‌شود، کارگردانی کار بر عهده انجمن‌های ادبی باشد.
وی با اشاره به کنگره مشاهیر کُرد اعلام کرد: کنگره مشاهیر کُرد در روزهای ١١ تا ١٣ تیر ماه سال جاری با تجلیل از ٣٠ نفر از مشاهیر کرد در قید حیات و کردشناسان جهان برگزاری می‌شود و سال‌های تلاش این خدمتگزاران ارج نهاده می‌شود.
مسئول دبیرخانه کنگره مشاهیر کُرد: لازم است با تکیه بر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان و توان صاحبنظران و اندیشمندان در راستای هر چه بهتر برگزار شدن کنگره مشاهیر کُرد بهره گرفت و در سنوات آتی نیز شاهد برگزاری کنگره مشاهیر کُرد به صورت سالیانه باشیم.
وی در پایان یادآور شد: ادبیات در کردستان و مناطق کردنشین جایگاه قابل توجهی دارد و ادیبان بزرگ و صاحب نامی نیز در این عرصه وجود دارند که لازم است با بهره‌مندی از پتانسیل‌های حوزه ادبیات کنکره مشاهیر کُرد بیش از پیش معرفی شود.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از مدیران مسئول انجمن‌های ادبی استان پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص برگزاری باشکوه‌تر این محفل ادبی بیان کردند.
انتهای پیام

captcha