ساده‌زیستی ملاک عمل روحانیون قرار گیرد
کد خبر: 3822898
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

ساده‌زیستی ملاک عمل روحانیون قرار گیرد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه دراستان کردستان گفت: روحانیون ما باید ساده‌زیستی را ملاک عمل قرار داده و زمان خود را در حوزه کارهای فرهنگی، فکری و اعتقادی صرف کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه دراستان کردستان امروز، ششم تیرماه در نشست تخصصی ائمه جمعه استان کردستان که با موضوع بررسی تحلیلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران در سالن جلسات کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روحیه خطبه‌های امامان جمعه باید انقلابی و در طراز انقلاب اسلامی باشد.
وی افزود: روحانیت باید با مردم انس داشته و در حد توان در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم تلاش کنند.وساده‌زیستی از دیگر ویژگی‌های طلاب و روحانیون است چرا که مردم در بحث سبک زندگی از روحانیون الگوبرداری می‌کنند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: روحانیون ما باید ساده‌زیستی را ملاک عمل قرار داده و زمان خود را در حوزه کارهای فرهنگی، فکری و اعتقادی صرف کنند.
وی بیان کرد: مردم توقعات زیادی دارند و جامعه روحانیون باید مطالبات به حق مردم را مدیریت و جهت ببخشند هر چند شاید بخشی از توقعات مردم به حق نباشد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه تریبون‌ نماز جمعه مقدس است و لذا باید دقت کنیم با بیان برخی مطالب موجب نگرانی مردم نشویم، تأکید کرد: با مردم باید با مهربانی صحبت کنیم چون صحبت با آرامش اثرات بهتری دارد و موجب می‌شود انسان به راحتی مفهومی را برساند.
رویکرد خطبه‌های نماز جمعه باید انقلابی باشد
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: رویکرد خطبه‌های نماز جمعه باید انقلابی باشد، بعضی‌ها فکر می‌کنند که انقلاب تمام شده است اما ما انقلابی را در ایران پایه‌گذاری کردیم که بر پایه ارزش‌های اسلامی بوده و تمام دستورات دین باید در این کشور پیاده و تمام شئونات اسلامی باشد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تاکید براینکه ما باید دستورات اسلام را در تمام زوایای زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم، گفت: هیچ وقت انقلاب را تمام شده بدانیم انقلاب آغاز راه است، پیامبر اسلام را به صورت تدریجی در جامعه گستراند و این روند در انقلاب اسلامی هم براین اساس است.
وی اظهار کرد: باید تمدن اسلامی را در جهان برقرار کنیم که گام‌های رسیدن به این هدف در گام دوم انقلاب کاملاً مشخص است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را بر مبنای چند اصل قرار داده که از خودسازی به عنوان یک اصل شروع می‌شود و به جامعه‌پردازی وصل می‌شود تا در نهایت به تمدن اسلامی برسد.
وی بیان کرد: اسلام به همه مسائل و نیازهای انسان توجه دارد و نوری است که بر ظلمت‌ها می‌تابد و روشنایی را به جهان می‌گستراند.
وی افزود:‌ امروز استکبار به ذلت افتاده و تمام تیرهایشان به سنگ می‌خورد، سرنگون کردن پهپاد آمریکایی شکست دیگری برای استکبار جهانی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: انهدام این پهپاد آن هم در مرزهای آبی کشور دنیا را متحیر کرد، شناسایی این پهپاد با حس‌گرهای قوی کار بزرگی بود که قدرت نظامی و دفاعی کشور ایران را نشان داد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: انهدام پهپاد آبروی آمریکا را برد به طوری که خواستند بلافاصله جواب دهند ولی در این موضوع هم ماندند.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امروز دشمنان در برابر قدرت ایران به تنگ آمده‌اند اینکه ایران در بین محاصره‌های شدید دشمنان و توطئه‌افکنی‌های آنان یکی از قوی‌ترین پهپادهای آمریکایی را در آسمان می‌زند نشان از اوج قدرت این کشور است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: اگر امریکا حماقت کند شاید اولین موشک از سوی آمریکا به سمت ایران شلیک شود ولی قطعاً پایان دهنده جنگ نخواهد بود چون ما از قدرتی برخوردار هستیم که پایگاه‌های نظامی آنها را بدون کوچکترین خطا خواهیم زد و این موضوعی است که سران استکبار و تحلیل‌گران سیاسی و دفاعی آنها به آن معترف هستند.
نیاز به کادرسازی برای مقابله با دشمنان 
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: امروز بیش از هرزمانی نیاز به کادرسازی برای مقابله با دشمنان هستیم که در این راستا باید از ظرفیت جوانان به بهترین شیوه استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: باید به مسائل جامعه بیشتر توجه کنیم، چرا که دشمنان دست روی مشکلات می‌گذارند و جامعه روحانیت به ویژه ائمه جمعه باید به عنوان منادیان فکری، شاخصه‌های جامعه اسلامی را از طریق تریبون‌‌های نماز جمعه به مردم انتقال دهند.
وی اضافه کرد: توجه به جامعه به ویژه در شرایط امروز از اهمیت زیادی برخوردار است، باید زمینه تحقق جامعه اسلامی را فراهم کنیم چرا که در صورت تحقق جامعه اسلامی تمدن اسلامی هم شکل می‌‌گیرد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی افزود: نباید با طرح برخی مسائل آب به آسیاب دشمنان بریزیم امروز جامعه به ویژه نسل جوان نیازمند روشنگری است و این رسالت ماست که در این حوزه تلاش داشته باشیم.
وی در پایان اخلاق مردمی و رفتار انقلابی را مورد تاکید قرار داد و گفت: گام اول انقلاب به اقتدار ایران و ایجاد زیرساخت‌ها منتهی شد و الان در گام دوم با این سطح توان حرکت می‌کنیم لذا سرعتی که در گام دوم می‌پیماییم با گام نخست انقلاب قابل مقایسه نیست.
انتهای پیام

captcha