کنگره «مشاهیر کُرد» حرکتی در راستای همگرایی ملی است
کد خبر: 3823691
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

کنگره «مشاهیر کُرد» حرکتی در راستای همگرایی ملی است

گروه فرهنگی ــ فرماندار سنندج با اشاره به اینکه کنگره مشاهیر کُرد مایه دلگرمی مردم و کسانی می‌شود که در استان، کشور و جهان در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، گفت: برگزاری این کنگره حرکتی در راستای همگرایی ملی است.

محمدابراهیم زارعی، فرماندار شهرستان سنندج در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تقدیر از بانیان برگزاری کنگره به ویژه استاندار کردستان که با شهامت و همت توانست پیگیر برگزاری این کنگره باشد، اظهار کرد: اهمیتی که این کنگره دارد ما را به سمت همگرایی خواهد برد و ثابت خواهد کرد که کُرد‌ها سرمایه ایران و کردستان ذخیره‌گاه فرهنگی کشور است.


وی افزود: کُردها همواره در حفظ تمامیت ارضی و توسعه فرهنگی نقش مهمی داشته‌اند و اصیل‌ترین اقوام ایرانی به شمار می‌روند و برگزاری کنگره مشاهیر کُرد حرکتی در راستای همگرایی ملی است.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: زمانیکه خانه کُرد سنندج راه‌اندازی شد برمبنای این مهم بود که همه بدانند کردها نقش بارزی در فرهنگ، ادبیات و موسیقی ایران داشته‌اند.

وی اعلام کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد گام ارزشمندی در معرفی مفاخر و چهره‌های موفق کرد خواهد بود و به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی بار مثبتی خواهد داشت و برای استان اثرگذار خواهد بود.

زارعی با اشاره به اینکه کنگره مشاهیر کرد مایه دلگرمی مردم و کسانیکه در استان، کشور و جهان در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، می‌شود، بیان کرد: این مهم به ایجاد امید در جامعه و حفظ و تقویت وحدت ملی خواهد رسید.

وی با اشاره به این موضوع که کتاب‌های زیادی در کتابخانه ملی وجود دارد که نامی از مفاخر کُرد در آن نیست، افزود: باید افرادی باشند که این کتب‌ها را تصحیح کنند و در لابه لای کتاب‌ها و نسخه‌های خطی اسامی افراد فاخر و موفق و بزرگ را به مردم بشناسانند.

فرماندار سنندج یادآور شد: تا مدت‌ها بزرگان ایران در صدر اسلام به دلیل اینکه عربی زبان رسمی بود، کتاب‌های خود را به زبان عربی می‌نوشتند اما به نام دانشمندان عرب از آن‌ها یاد می‌شود در حالیکه باید ایرانیان را که قطعا کُردهای مفاخر نیز بین‌شان هستند را از میان آنها جدا کرد.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha