تفاوت‌های ملی و مذهبی هیچ‌گاه باعث خشونت‌های ظالمانه نمی‌شود
کد خبر: 3823984
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۴

تفاوت‌های ملی و مذهبی هیچ‌گاه باعث خشونت‌های ظالمانه نمی‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی به کنگره مشاهیر کُرد گفت: تاریخ به ما ثابت کرده است که هیچ‌گاه تفاوت‌های ملی و مذهبی و فرهنگی موجب خشونت‌های ظالمانه و غیردموکراسی نشده‌ و بلکه موجب پذیرفتن تفاوت‌ها شده است‌.

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، پیام نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز،  ۱۱ تیرماه در مراسم افتتاحیه کنگره مشاهیر کُرد در دانشگاه کردستان قرائت شد که متن این پیام به شرح زیر است:
از استاندار کردستان و برگزارکنندگان کنگره سپاسگزاریم که بخشی از کارهای خود را در سال‌های گذشته در راستای صیانت از زبان و هویت و حقوق کُرد اختصاص دادند و در تکریم زبان و فرهنگ آن نقشی بسیار اساسی داشتند.

انسان‌های خالق و نام‌آور اهل هر کشور و صاحب هر شناسنامه ملی و مذهبی که باشند، در نتیجه ثروت ذاتی، معنوی و فرهنگی برای همه بشریت محسوب می‌شوند، زیرا انسان‌های متعالی با تلاش و اندیشه و استعداد ذاتی، صدا و شناسنامه ملت خود شدند و هم در تلاش برای ساختن پل اعتماد و دوستی در بین همه ملت‌های دنیا هستند.

مادران و پدرانمان با اشعار گلستان سعدی، ملاجزیری، هه‌ژار، هیمن و گوران و شعرهای حافظ و ناظم حکمت را به ما می‌آموختند و همراه با شنیدن صدای حسن زیرک، مظهر خالقی، طاهر توفیق، به ما آموزش دادند که به صدای شجریان و ایرج ناظم غزالی هم گوش دهیم.

مشخص است که این گویای واقعیتی است که همه اقوام و ملت‌های زنده با احترام به دیگر اقوام می‌نگرند و در تلاش هستند ارتباطات ادبی، اجتماعی فرهنگی و هنری خود را با اقوام دیگر گره بزنند.

تاریخ به ما ثابت کرده است که تفاوت ملی، مذهبی و فرهنگی هیچ وقت سبب خشونت و جدال غیردموکراتیک نخواهد شد، بلکه سبب پذیرفتن آن تفاوت‌ها است.
ما در اقلیم کردستان به مشاهیر خود افتخار می‌کنیم، چون آنها منبع و سرمشق و الگو و برای کارها در راستای توسعه و ساختن آینده کشور هستند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha