ارتقای مهارت‌های ارتباطی هدف اصلی طرح ملی گفتگوی خانواده است
کد خبر: 3826769
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶

ارتقای مهارت‌های ارتباطی هدف اصلی طرح ملی گفتگوی خانواده است

گروه اجتماعی ــ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح ملی گفتگوی خانواده یکی از مباحث مهم است که در راستای اجرای آن مهارت‌های ارتباطی بین خانواده‌ها و به تبع آن اجتماع افزایش می‌یابد و با ارتقای مهارت ارتباطی، خشونت در جامعه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش ایکنا از کردستان، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز، 22 تیرماه در حاشیه سفر خود به استان کردستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توجه به اشتغال و کارآفرینی زنان به ویژه در فعالیت‌های کشاورزی مورد توجه قرار گرفته که یکی از موفق‌ترین اقدامات، تشکیل صندوق‌های خرد اعتباری زنان روستایی است که در کشور و در استان کردستان هم فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی دو طرح را به طور مشخص برای بانوان داریم، افزود: توان افزایی زنان برای تولید محصولات سالم و ارگانیک یکی از این طرح‌هاست که در آن آموزش‌های لازم داده می‌شود تا محصولات کشاورزی سالم‌تر و با سم و کود کمتری تولید شوند.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: طرح دیگر، صندوق‌های خرد اعتباری زنان روستایی است که در سطح کشور و استان‌ها شکل گرفته و باید توسعه کمی و کیفی پیدا کنند. زنان عضو این صندوق‌ها علاوه بر دریافت خدمات فنی و آموزشی، می‌توانند از تسهیلات نیز استفاده کنند که نتیجه خوبی در پی داشته است.
وی افزود: ما کماکان از این طرح حمایت می‌کنیم و هرسال اعتباری مشخص را برای این کار اختصاص داده‌ایم. اعتبار هر استان متفاوت بوده و ما از منابعی که در اختیار داریم هر سال یک سهمیه را برای هر استان در نظر می‌گیریم که جهاد کشاورزی بین استان‌ها تقسیم می‌کند.
ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود مهم‌ترین اقدام در حمایت از حقوق زنان را لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نام برد و گفت: این لایحه در قوه قضاییه مراحل پایانی خود را می‌گذراند که امیدواریم هرچه سریع‌تر نظر نهایی قوه قضاییه اعلام شود تا بتوانیم لایحه را برای تصویب به مجلس ببریم.
وی اعلام کرد: همچنین حمایت ویژه را از اروژانس اجتماعی ۱۲۳ به عنوان یک روش مداخله‌‌ای در مباحث خشونت و آسیب‌های اجتماعی به طور خاص انتخاب کرده‌ایم و در این مورد بازدیدها و نشست‌های مشترکی را با سازمان بهزبستی داشته‌ایم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان به مسئله آموزش حقوق زنان و توجه به مهارت‌های زندگی نیز در این معاونت اشاره کرد و یادآور شد: موضوع بسیار مهم دیگر طرح گفتگوی ملی خانواده بوده که مهارت‌های ارتباطی بین خانواده‌ها و به تبع آن اجتماع را افزایش می‌دهد. هنگامی که مهارت ارتباطی ارتقا پیدا کند خشونت کاهش پیدا می‌کند.
انتهای پیام

captcha