مادران با قصه‌گویی به فرزندان خود تربیت درست را آموزش دهند
کد خبر: 3827052
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

مادران با قصه‌گویی به فرزندان خود تربیت درست را آموزش دهند

گروه اجتماعی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: مادران با قصه‌گویی به فرزندان خود می‌توانند تربیت درست را آموزش دهند چرا که قصه‌گویی مؤثرترین روش آموزش غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان است.

به گزارش ایکنا از کردستان، سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در همایش «نقش زنان فاطمی در تحقق اهداف انقلاب» که امروز، 23 تیرماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع همایش نقش زنان در تحقق اهداف انقلاب، در بیانیه مقام معظم رهبری است که به عنوان جامعه سازی و تمدن سازی نام گرفته و در آن زنان نقش راهبردی در حجاب دارند.
وی افزود: ما همیشه شاهد بودیم که زنان در تحقق اهداف نظام جمهوری در صف اول بوده و نقش اساسی بر تداوم اهداف انقلاب اسلامی داشته و دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان، بیان کرد: زنان در بتن انقلاب در تمامی صحنه های مبارزه حضور داشتند و در همه زمینه ها با روحیه بالا حضور خود را حفظ و نقش آفرینی کردند.
وی عنوان کرد: هجمههای سنگین فرهنگی دشمن در این چهار دهه، نتوانست عزم راسخ زنان را در این مسیر سست کند و ما همیشه شاهد درخشیدن زنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و پزشکی بوده‌ایم.
شیخی با اشاره به اینکه نقش زنان در خانواده بسیار حساس و کلیدی است، اعلام کرد: مادران نقش اساسی و بسزایی در خانواده دارند لذا حساسیت در جامعه‌سازی و تمدن‌سازی که به آن اشاره شد، نقش زنان را پررنگ‌تر می‌کند که باید در خانواده به طور جدی به فرزندان تربیت و تعلیم داده شود.
وی عنوان کرد: مادران از همان ابتدا باید حجاب و عفاف را به کودکان خود فرهنگ‌سازی و نهادینه کنند، چرا که زنان در پرورش فکری و خلاقیت در خانواده نقش اساسی دارند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان ذکر کرد: ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معتقد هستیم که آموزش به صورت غیرمستقیم به کودکان بسیار مؤثر است که در این راستا کانون به دنبال احیای شیوه‌های تربیتی غیر مستقیم از جمله قصه‌گویی بوده و فعالیت خود را بر این مبنا آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: مادران با قصه‌گویی به فرزندان خود می‌توانند تربیت درست را آموزش دهند چرا که قصه‌گویی مؤثرترین روش آموزش غیر مستقیم به کودکان و نوجوانان است.
یادآور می‌شود؛ در این برنامه پنل تخصصی در خصوص دیدگاه قرآن نسبت به عفاف و حجاب با حضور بانوان کارشناس و متخصصان این حوزه برگزار شد.
انتهای پیام

captcha