جشن ازدواج ۱۲۲ زوج دانشجو در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3827227
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

جشن ازدواج ۱۲۲ زوج دانشجو در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی- جشن ازدواج ۱۲۲ زوج دانشجو با حضور خانواده‌ها و همچنین مسئولان دانشگاه کردستان امروز، ۲۴ تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان در مراسم جشن ازدواج 122 زوج دانشجو شامگاه گذشته، 23 تیرماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن ازدواج آسان، اظهار کرد: ازدواج‌های دانشجویی موجب تشویق و ترغیب خانواده‌ها به ازدواج آسان می‌شود.

وی توجه خانواده‌ها به این سنت حسنه و تقویت آن را ضروری دانست و افزود: سنت حسنه ازدواج باید هرچه بیشتر در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام محرم بیابانی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان به اهمیت خانواده و ازدواج در اسلام پرداخت و اظهار کرد: قرآن بر مواردی تاکید کرده است که توجه به آنها خانواده‌ها را به سوی خوشبختی سوق می‌دهد.

وی محبت، مودت، مدارا و رفتار خوب را از شروط زندگی موفق از دیدگاه قرآن دانست و از زوج‌های جوان خواست که این مهم را همواره مورد توجه قرار دهند.

حجت‌الاسلام بیابانی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ کارگاه و دوره برای زوجین دانشجو پیش از ازدواج برگزار شده است، اعلام کرد: ۹۹ درصد از زوجین این دوره‌ها را سپری کرده‌اند، همچنین ۱۳ زوج از این عروس و دامادها، هردو از دانشجویان دانشگاه کردستان هستند.

وی با اعلام اینکه امر ازدواج یک کار دینی و اعتقادی و یک کار عقلانی است، بیان کرد: خوشبختانه جشن ازدواج دانشجویی در کل کشور یک سنت حسنه بوده و هر سال در دانشگاه‌های مختلف برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام بیابانی افزود: خوشبختانه آمار طلاق در ازدواج‌های دانشجویی در حدود ۲.۵ درصد بوده است و نسبت به سایر ازدواج‌ها عدد بسیار پایینی است و امیدواریم که این عدد کمتر نیز شود.

وی با اشاره به کارهای انجام شده برای ازدواج دانشجویی در دانشگاه کردستان، یادآور شد: ثبت‌نام و تحویل مدارک شروع شده و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج نیز برگزار شده و زوجین مکلف به شرکت در این دوره‌ها بوده‌اند.
انتهای پیام

captcha