فعالیت 23 مرکز روزانه توانبخشی در کردستان
کد خبر: 3827474
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

فعالیت 23 مرکز روزانه توانبخشی در کردستان

گروه اجتماعی- معاون توانبخشی بهزیستی کردستان گفت: در حال حاضر 23 مرکز روزانه توانبخشی در سطح استان کردستان مشغول ارائه خدمات به جامعه معلولان هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، مژگان مشفق، معاون توانبخشی بهزیستی کردستان شامگاه دوشنبه، 24 تیرماه در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: حوزه توانبخشی در سه بخش مراکز شبانه‌روزی مراقبت و نگهداری از معلولان، مراکز خدمات روزانه توانبخشی و توانمندسازی معلولان مشغول ارائه خدمات به جامعه هدف است.
وی با اشاره به اینکه دو فعالیت شورای سالمندان و کمیته مناسب‌سازی نیز به معاونت توانبخشی تفویض اختیار شده است، افزود: در سطح استان کردستان در حال حاضر اکثر فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در سطح کشور نیز انجام می‌شود.
مشفق با اشاره به اینکه  23 مرکز روزانه توانبخشی در سطح استان کردستان مشغول ارائه خدمات به جامعه معلولان هستند، بیان کرد: دو مؤسسه ارائه خدمات به معلولان در منزل در راستای نگهداری معلولان بین خانواده خود نیز در استان فعال هستند که بین سه تا سه و نیم ساعت به هر معلول خدمات ارائه می‌دهند.
آگاه‌سازی 200 هزار نفر کردستانی با عوارض اعتیاد

باقر کرمی، معاون پیشگیری بهزیستی کردستان در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: بحث معتادان متجاهر یکی از بحث‌های چالشی است که در یک سال گذشته برای ساماندهی این معتادان، اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان در استان هزینه شده که امسال این خدمت به اداره کل زندان‌ها واگذار شده است.
وی افزود: در بحث پیشگیری و آگاه‌سازی در حوزه اعتیاد، تمرکز بهزیستی در مهدهای کودک و مدارس است که سال گذشته 200 هزار نفر تحت پوشش برنامه‌های آگاه سازی اعتیاد قرار گرفته‌اند.
معاون پیشگیری بهزیستی کردستان عنوان کرد: در حوزه معلولیت‌ها استان کردستان جزو استان‌هایی است که کارهای بسیار خوبی در آن انجام شده و در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد تومان کمک هزینه آزمایشات ژنتیک به خانواده‌های نیازمند پرداخت شده است.
کردستان پایلوت اجرای طرح اختلالات ژنتیکی در کشور

وی با اشاره به اجرای طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی برای جامعه معلولان در کشور ادامه داد: استان کردستان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح فراگیر شناسایی اختلالات ژنتیکی برای جامعه معلولان انتخاب شده است.
کرمی یادآور شد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی از سال 96 طرح پیمایش رصد آسیب‌های اجتماعی شروع شد و در سال گذشته نیز ادامه داشت که نتیجه آن به زودی منتشر خواهد شد. امسال نیز همین طرح در سطح استان کردستان اجرا می‌شود.
انتهای پیام

captcha