«معلم صابر» دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3827596
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸

«معلم صابر» دار فانی را وداع گفت

گروه فرهنگی- محمدصابر صابر، از اساتید برجسته خوشنویسی استان کردستان معروف به «معلم صابر» پس از تحمل یک دوره رنج بیماری صعب العلاج صبح امروز، 25 تیرماه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدصابر صابر، از اساتید برجسته خوشنویسی استان کردستان معروف به «معلم صابر» در سن 74 سالگی و پس از تحمل یک دوره رنج بیماری صعب‌العلاج صبح امروز، 25 تیرماه دار فانی را وداع گفت.
استاد محمد صابر صابر، در سال ۱۳۲۴ در سقز دیده به جهان گشود. وی که در سال ۱۳۵۱ در انستیتو هنر تهران فارغ‌التحصیل شده از دوران کودکی زیر نظر دایی خود استاد مهدی کمالی کردستانی مقدمات خوشنویسی را فراگرفته و سپس با ورود به مقطع دبیرستان با توجه به خط زیبایی که داشتند به تشویق استاد احمد حواری نسب مشهور به ابوسعید، خوشنویسی را به‌صورت جدی دنبال می‌کنند.
در سال ۱۳۶۱ با همراهی استاد کمالی کردستانی، استاد شیخ الاسلامی و استاد معروفی دفتر انجمن خوشنویسان را در سنندج دایر کرده و از سال ۶۴ تا ۷۵ به مدت ۱۱ سال مسئولیت انجمن خوشنویسان کردستان را بر عهده می‌گیرند. در سال ۱۳۶۸ موفق به مدرک فوق ممتاز خوشنویسی و در سال ۱۳۷۴ مدک درجه ۲ هنری به ایشان اعطا می‌شود.
تدریس در رشته هنر در مقاطع مختلف آموزش و پرورش در استان کردستان و آذربایجان غربی و سالیان متمادی سرگروه هنر آموزش وپرورش استان کردستان و تربیت و فراهم‌‌سازی زمینه معرفی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری حاصل سال‌ها تلاش این استاد است.
استاد صابر بیش از ۵۰ سال در زمینه آموزش خوشنویسی فعال بوده و به‌عنوان نماینده انجمن خوشنویسان ایران در استان تاکنون ده‌ها هنرمند خوشنویس در سطوح ممتاز و فوق ممتاز را آموزش داده‌اند.
این استاد وارسته تاکنون علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های متعدد گروهی سه نمایشگاه انفرادی را در سال های ۱۳۹۱، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ برگزار کرده است و این نمایشگاه چهارمین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود.
در نخستین کنگره بین‌المللی مشاهیر کُرد که تیرماه امسال در سنندج برگزار شد از سوی انجمن خوشنویسان ایران، نشان درجه یک هنری که معادل دکترای هنر است به استاد محمدصابر صابر تقدیم شد.
انجمن تجلیل از مفاخر کردستان اسفندماه سال گذشته و حوزه هنری استان کردستان در اردیبهشت ماه امسال این استاد نام آوازه کُرد را تجلیل کردند.
گفتنی است؛ مراسم تشییع جنازه این هنرمند کردستانی، ساعت 18 عصر امروز، 25 تیرماه با حضور گرم مردم سنندج برگزار و وی در قطعه هنرمندان بهشت محمدی شهر سنندج آام خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha