راه‌اندازی سه مرکز قرآنی ـ فرهنگی «افق» در کردستان
کد خبر: 3828254
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰

راه‌اندازی سه مرکز قرآنی ـ فرهنگی «افق» در کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از راه‌اندازی سه مرکز قرآنی ـ فرهنگی «افق» تا پایان سال جاری در استان کردستان خبر داد.

راه‌اندازی سه مرکز فرهنگی - قرآنی «افق» در کردستان

حمید حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج در حاشیه چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: اصل و اصول کار سازمان اوقاف بر این است که مروج فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در جامعه باشد.

وی افزود: فعال کردن کانون‌های قرآنی ـ فرهنگی در سطح شهر و روستاها یکی از فعالیت‌های اداره اوقاف به منظور ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حسینی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان و بالطبع آن در سنندج در راستای فعال شدن هرچه بیشتر کانون‌های قرآنی ـ فرهنگی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان قرآن اقدام کرده است.

وی اظهار کرد: برای اینکه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته که به صورت رایگان و با هزینه اوقاف برگزار می شود، یک بازدهی مطلوب داشته باشد، مسابقات قرآنی اوقاف برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج اعلام کرد: به منظور اینکه قرآن‌آموزان ثمره کار خود را ببینند و فراهم کردن زمینه‌ای برای جذب بیشتر افراد به فعالیت‌های قرآنی این مسابقات قرآنی برگزار می‌شود که تا کنون نیز بازخورد مطلوبی داشته است.

وی از ثبت‌نام ۱۵۰ نفر از حوزه سنندج شامل کامیاران، دیواندره و سنندج در چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۵ نفر در مسابقات شرکت کردند که ۴۰ نفر بانوان و ۳۵ نفر آقایان هستند.

حسینی افزود: در کل از بین شرکت‌کنندگان سنندج ۱۷ نفر جواز حضور در مسابقات قرآنی مرحله استانی را دریافت کردند.

فعالیت ۳۵ کانون فرهنگی - قرآنی در سنندج
وی با اشاره به فعالیت ۳۵ کانون فرهنگی - قرآنی در سنندج بیان کرد: براساس ابلاغیه سازمان اوقاف در تلاشیم تا مراکز و مؤسسات قرآنی به اسم «افق» را در استان راه‌اندازی کنیم تا مشکلات و فعالیت‌های کانون‌ها زیر نظر این مؤسسات پیگیری شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنندج از راه‌اندازی سه مرکز فرهنگی - قرآنی «افق» تا پایان سال جاری در استان کردستان خبر داد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در سنندج اجرا خواهد شد.

وقف ملکی به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال برای فعالیت‌های قرآنی
وی در بخش دیگری از سخنانش به ترویج وقف قرآنی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه امسال اولین وقف قرآنی استان متعلق به واقف سنندجی از روستای چتان بود که ملکی را به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال وقف امورات قرآنی کرد.

حسینی با تأکید براینکه برای واقف شدن نیاز به داشتن مال و ملک زیاد نیست، عنوان کرد: هر فرد با وقف یک جلد قرآن می‌تواند واقف باشد.

وی بیان کرد: در اقدام اخیر سازمان اوقاف طرح وقف مصحف شریف اجرا شد که در حال حاضر در شهرستان‌های سقز، بانه و مریوان این قرآن‌ها نایاب شده و درخواست مجدد داده شده است.
انتهای پیام

captcha