دستگاه‌های اجرایی زمینه کاهش سن ازدواج را فراهم کنند
کد خبر: 3828269
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
سرپرست معاونت سیاسی استانداری هرمزگان:

دستگاه‌های اجرایی زمینه کاهش سن ازدواج را فراهم کنند

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان یکی از اهداف اصلی مراسم اهدای جهیزیه را ترویج فرهنگ ازدواج آسان خواند و گفت: امیدوارم که این نوع حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد و دستگاه‌های اجرایی زمینه کاهش سن ازدواج را فراهم کنند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عباس میرزاد، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در مراسم اهدای ۴۹ جهیزیه که جمعه ۲۸ تیرماه با همکاری کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، ضمن تشکر از بنیاد احسان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اظهار کرد: ازدواج یک سنت حسنه و از سنت‌های پیامبر گرامی اسلام است، اما متأسفانه در جامعه ما بسیاری از افراد مجرد بنا به دلایل و افکار بیهوده و باطل اقدام به ازدواج نمی‌کنند.
وی با استناد به آیه ۱۴۸ سوره بقره ابراز کرد: خداوند متعال در می‌فرمایند «وَلِکُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّیهَا فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ أَیْنَ مَا تَکُونُواْ یَأْتِ بِکُمُ اللّهُ جَمِیعًا إِنَّ اللّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیر؛ ٌ در نیکى‌ها و اعمال خیر، بر یکدیگر سبقت جوئید! هر جا باشید، خداوند همه شمارا (در روز رستاخیز) حاضر می‌کند؛ زیرا او، بر هر کارى تواناست»، بنابراین بر تک‌تک ما مسلمانان واجب است با توجه به آیات قرآنی و تأکید خداوند متعال نسبت به انجام کار‌های خیر از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بر آسان گرفتن خانواده‌ها در امر مقدس ازدواج برای جوانان تأکید کرد و گفت: متأسفانه در برخی خانواده‌ها برای ازدواج جوانان سخت‌گیری‌هایی وجود دارد که برپایی این‌گونه مرا سمات فرهنگ یک ازدواج آسان را برای جوانان به‌دوراز هرگونه تجملاتی فراهم می‌کند.
میرزاده تصریح کرد: با فراهم کردن زمینه‌های ازدواج به‌دوراز هرگونه تجملات امروزی تا حدودی مشکلات اقتصادی آنان درد زمینه ازدواج برطرف می‌شود.
وی تهیه اقلام موردنیاز زندگی زوج‌های جوان را یکی از اقدامات ارزنده‌ای دانست که در نظام مقدس اسلامی کشورمان با در نظر گرفتن اولویت و میزان نیازمندی به آنان اهدا می‌شود.
این مقام مسئول در پایان یکی از اهداف اصلی مراسم اهدای جهیزیه را ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه و سوق دادن مردم به سمت‌وسوی این امر مقدس خواند و گفت: امیدوارم که از حرکت‌های پسندیده بتواند الگویی برای دیگر سازمان‌ها باشد و دستگاه‌های اجرایی زمینه کاهش سن ازدواج را فراهم کنند.
انتهای پیام

captcha