کار حفظ قرآن را از گهواره آغاز کردم
کد خبر: 3828294
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶

کار حفظ قرآن را از گهواره آغاز کردم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حافظ کل قرآن مریوانی گفت: کار حفظ قرآن را از گهواره آغاز کردم و بر همین اساس رسیدن به این جایگاه متعالی را مدیون پدر و مادرم هستم.

کار حفظ قرآن را از گهواره آغاز کردمرامیار احمدی، حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: به واسطه اینکه در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم، توجه به فعالیت‌های قرآنی برای من در اولویت قرار داشت. از همان دوران کودکی با تلاوت قرآن توسط پدر و یا مادرم به خواب می‌رفتم و به نظر خودم یکی از کارهای تأثیرگذار برای حضور در برنامه‌های قرآنی همین امر بوده است. کار حفظ قرآن را از گهواره آغاز کردم و بر همین اساس رسیدن به این جایگاه متعالی را مدیون پدر و مادرم هستم.

وی بیان کرد: از کلاس سوم ابتدایی کار تجوید قرآن را آغاز کردم و در کلاس ششم به پایان رساندم و بعد از آن حفظ قرآن را در مریوان نزد استاد کریم پناهی شروع کردم. بعد از آنکه شش جزء قرآن کریم را به اتمام رساندم، کلاس‌های حفظ قرآن در مریوان منحل شد و مجبور شدم برای حفظ کل قرآن به مدرسه حفظ قرآن استاد عبدالباسط در آذربایجان غربی بروم.

احمدی با اشاره به اینکه کار حفظ قرآن را از سن ۱۲ سالگی آغاز و تا ۱۵ سالگی به اتمام رساندم، افزود: در کنار حفظ قرآن، درسم را نیز ادامه دادم. بر همین اساس در دوران بازگشایی مدارس ماهی یکبار به بوکان می‌رفتم و محفوظات خود را تحویل می‌دادم و در فصل تابستان به صورت شبانه‌روزی در آنجا حضور داشتم. در مدرسه حفظ قرآن بوکان زیر نظر استاد فواد امیری که خود نیز حافظ کل قرآن است، کار خود را ادامه دادم.

وی با اشاره به نقش استاد در رشد حافظ قرآن گفت: آنچه را که فرد به صورت فردی در چندین ماه انجام می‌دهد، استاد چند روزه به انجام می‌رساند و معتقدم با حضور استاد انجام کار حفظ قرآن زودتر به انجام می‌رسد.

احمدی بیان کرد: امسال برای دومین سال پیاپی است که در مسابقات قرآن اوقاف شرکت می‌کنم و این مسابقات به دلیل حضور اساتید مجرب قرآنی برایم بسیار مفید بوده است چراکه اساتید نکات کلیدی و ریزی را اشاره می‌کنند که اصلاً به آن توجه نکرده بودم و پشیمان هستم که چرا این چند سال در این مسابقات شرکت نکردم.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن اوقاف برایم همواره جنبه کلاس آموزشی را داشته و دارد. در پنج دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی شرکت کردم و یک رتبه هشتم کشوری مسابقات دانش‌آموزی را کسب کرده‌ام.

احمدی بیان کرد: کار حفظ سوره‌های کوچک را زیر نظر پدرم از همان دوران کودکی انجام دادم و همین پشتیبانی خانواده یک انگیزه برای ادامه راه من بود.

وی به یکی از خاطرات خود در دوران حفظ اشاره کرد و گفت: روزی در نماز جماعت مسجد همراه استادم حاضر شدیم، امام جماعت آیه قرآن را اشتباه تلاوت کرد که من صحیح آن را به ماموستا گوشزد کردم و استادم برایم یک جایزه در نظر گرفت، که به دلیل سخت‌گیری‌های مدارس حفظ یک ساعت دیر بیدار شدن را به درخواست خودم از استاد جایزه گرفتم و این برای من خیلی لذت‌بخش بود.

احمدی افزود: چهار ماه است که به عنوان مدرس در مؤسسه تسنیم کلاس تربیت قرآنی و اخلاق قرآنی را برگزار می‌کنم و چند ماهی هم کلاس حفظ را برگزار کردم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در گذشته قرآن در شهرستان‌ها مهجور مانده بوده اما امروز حفظ قرآن تبدیل به یک هدف برای مردم شده است، افزود: کمتر خانواده‌ای را می‌شناسی که یک حافظ قرآن نداشته باشد.

انتهای پیام

captcha