نتایج ادغام مسابقات دانش‌آموزی مثبت بوده است
کد خبر: 3828380
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:

نتایج ادغام مسابقات دانش‌آموزی مثبت بوده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ادغام مسابقات قرآنی اوقاف و آموزش و پرورش در رده سنی زیر 18 سال گفت: بعد از بررسی‌های گسترده دریافتیم که نتیجه مسابقات در مرحله کشوری یکسان بوده و قرار شد توان فنی و تخصصی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم، زیرا زمینه بسیار خوبی برای رشد و گسترش فعالیت‌های قرآنی دارد.

حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در حاشیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: بخشی از استعدادها و فعالیت‌های قرآنی استان کردستان در رشته حفظ قرآن و بخش دیگری در زمینه قرائت و ترتیل است و با توجه به وجود استعدادهای بالقوه استان در زمینه قرائت، صوت و لحن، باید این استعدادهای قرآنی شکوفا شود.

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: همان گونه که اخیراً دوره‌هایی را با حضور اساتیدی از تهران برگزار کردیم، این سازمان برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی بیشتر به منظور رشد استعدادهای قرآنی آمادگی دارد.

وی حفظ قرآن را جزء اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، یکی از استان‌های مستعد و ویژه در تحقق این شعار کردستان بوده است، چراکه مردم اهتمام ویژه‌ای به قرآن دارند.

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت: امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولان و دستگاه‌های فرهنگی – قرآنی، از جمله ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، امور قرآنی کردستان هرچه باشکوه‌تر اجرا شود.

وی اعلام کرد: توجه ویژه به حفظ قرآن، طرح تربیت مربی قرآن، دوره‌های غیرحضوری حفظ قرآن، راه‌اندازی مراکز شبانه‌روزی حفظ از جمله فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور بوده است که امیدواریم زمینه اجرای این فعالیت‌ها در استان کردستان محقق شود.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت خوب مساجد استان، مؤسسات قرآنی، مراکز فرهنگی – قرآنی استان کردستان، سازمان اوقاف آمادگی دارد که ظرفیت‌های خود را در بخش موقوفات و سایر بخش‌ها در اختیار فعالان قرآنی استان قرار دهد.

وی با اشاره به احداث دانشگاه علوم قرآنی در استان کردستان افزود: بخش عمده ساخت این دانشگاه اتمام یافته و بخش کوچکی از عملیات ساخت و ساز آن باقی مانده است، اما سازمان اوقاف و امور خیریه در تلاش است تا در اولین فرصت به پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم قرآنی اقدام کند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به ادغام مسابقات قرآنی اوقاف و آموزش و پرورش در رده سنی زیر 18 سال اظهار کرد: بعد از بررسی‌های گسترده دریافتیم که نتیجه مسابقات در مرحله کشوری یکسان بوده و قرار شد توان فنی و تخصصی خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم تا ظرفیت کاربردی و دانش‌آموزی را در این مسابقات به کار گیرد، زیرا زمینه بسیار خوبی برای رشد و گسترش فعالیت‌های قرآنی دارد و سازمان اوقاف در سطح ملی و بین‌المللی همراه آموزش و پرورش بوده است.

وی در پایان گفت: سازمان آموزش و پرورش این مسابقات را در سطح گسترده‌ای برگزار می‌کند و در این دوره از مسابقات شش میلیون نفر شرکت‌کننده از مرحله آموزشگاهی شرکت ‌کردند. همچنین، با هماهنگی آموزش و پرورش و سازمان اوقاف نه تنها این ادغام خللی در مسابقات وارد نمی‌کند، بلکه امکان رشد بیشتر استعدادهای قرآنی را فراهم می‌آورد.
انتهای پیام

captcha