فعالیت ۵۰ «پیام‌آور ایثار» در کردستان
کد خبر: 3828606
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

فعالیت ۵۰ «پیام‌آور ایثار» در کردستان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از فعالیت ۵۰ «پیام‌آوران ایثار» به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان کردستان خبر داد.

سیدصادق زمانی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور که در حال جنگ نرم با دشمن هستیم یکی از سلاح‌های مناسب برای مقابله و پیروزی  بهره بردن از فرهنگ ایثار و شهادت در همه ارکان زندگی و پرورش جوانان است.

وی از فعالیت 50 «پیام‌آور ایثار» در استان کردستان خبر داد و افزود: این افراد در کل جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران هستند که در دوران جنگ تحمیلی به نوعی در میدان مبارزه حق علیه باطل حضور داشته‌اند.

زمانی بیان کرد: تشکل «پیام‌آوران ایثار» از سال 89 در استان کردستان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در این راستا کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه پیام‌آوران ایثار، راویانی از جنس ایثار و شهادت هستند، بیان کرد: برهمین اساس این افراد با بیان دیده‌ها و شنیده‌های خود در دوران دفاع مقدس می‌توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهند.

معاون فرهنگی - اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان بیان کرد: دوره‌های آموزشی در سه مرحله روایتگری، سخنوری و تکمیلی برای شرکت‌کنندگان برگزار شده است.

وی یادآور شد: این روایان فرهنگ ایثار و شهادت در یادواره‌های شهدا، راهیان نور و حضور در یادمان شهدا کار روایتگری دوران دفاع مقدس را بدون هیچ چشمداشتی انجام خواهند داد.
انتهای پیام

captcha