ارسال ۲۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره مُد و لباس کُردی
کد خبر: 3828613
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

ارسال ۲۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره مُد و لباس کُردی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ارشاد کردستان از ارسال ٢٧٠ اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره و نمایشگاه مُد و لباس کُردی خبر داد و گفت: این جشنواره ۶ تا ٩ مردادماه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان روز گذشته، 29 تیرماه در نشست ساماندهی و برنامه‌ریزی نخستین جشنواره مُد و لباس کُردی اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و مؤسسه فرهنگی ـ هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مُد و لباس اسلامی ـ ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مُد و لباس کُردی را با هدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مُد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می‌کند.

وی با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره افزود: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار بیش از ٢٧٠ اثر در بخش‌های طراحی لباس، طراحی دوخت و طراحی پارچه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: داوری اولیه آثار با حضور داوران سرشناس این حوزه از امروز، 29 تیرماه به مدت دو روز در سه بخش مختلف جشنواره آغاز شد که بعد از بررسی آثار و اعلام نتایج، منتخبان هر بخش جشنواره معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های این جشنواره، شامل نمایشگاه مد و لباس کُردی است، اعلام کرد: نمایشگاه مد و لباس کُردی با حضور استان‌های آذربایجان غربی، خراسان شمالی، کرمانشاه و کردستان از ششم تا ٩ مردادماه سال جاری در عمارت خسروآباد سنندج دایر می‌شود.

قلعه‌شاخانی همچنین گفت: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم‌های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت‌های سنتی محلی است.

وی یادآور شد: برگزاری شش کارگاه آموزشی شامل نشست توجیهی پژوهشی صنوف وابسته و همگن پوشاک و البسه کردی، کارگاه آموزشی پیشینه مد و لباس کردی به عنوان نماد حجاب و عفاف ایرانی - اسلامی و کارگاه آموزشی استارت آپ مُد و لباس اسلامی ـ ایرانی، «جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ترویج و تبلیغ و مدل لباس ایرانی در فضای مجازی» در بخش پژوهش این جشنواره در طول برگزاری جشنواره در سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha