85 هزار رأس دام حجاج کشورمان ذبح شد
کد خبر: 3834353
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳
رشیدیان:

85 هزار رأس دام حجاج کشورمان ذبح شد

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: 85 هزار رأس دام حجاج کشورمان در دو مرحله صبح و بعد از ظهر امروز یکشنبه 20 مردادماه (همزمان با دهم ذی‌الحجه و عید قربان به تقویم عربستان) ذبح شد.

85 هزار رأس دام حجاج کشورمان ذبح شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حج و زیارت؛ علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت امشب اعلام کرد: با همکاری تیمی قوی، عوامل قربانی موفق شدند دام قربانی کلیه کاروان‌هایی را که در دو مرحله صبح و بعد از ظهر به کشتارگاه‌ها مراجعه کردند، ذبح کنند.

رشیدیان اظهار کرد: نتیجه این اقدام و تلاش قربانی تعداد 85 هزار رأس دام بود.

وی با بیان اینکه ذبح قربانی حدود یک هزار و 500 نفر دیگر از زائران باقی مانده  است، گفت: این افراد خودشان از قبل، روز یازدهم را برای قربانی خود در نظر گرفته بودند و قربانی دام آن‌ها در تنها کشتارگاه تخصیص یافته برای روز یازدهم در اولین ساعات طلوع آفتاب انجام می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت یادآوری کرد: ذبح دام‌ها امروز در کشتارگاه صنعتی و با حضور ناظران شرعی ایران، توسط 64 ذابح ایرانی به انجام رسید.

وی با توجه به کار سنگین ذابحین طی امروز گفت: به طور متوسط هر ذابح بین هزار و 200 تا هزار و 300 رأس دام قربانی را امروز ذبح کرد.

انتهای پیام

captcha