احداث، تجهیز و تعمیر مساجد با تفاهم در موضوع نماز‌
کد خبر: 3834499
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶

احداث، تجهیز و تعمیر مساجد با تفاهم در موضوع نماز‌

حجت‌الاسلام نیسی با اشاره‌به تفاهم‌ رئیس ستاد اقامه نماز، وزیر راه و شهرسازی و نماینده رئیس جمهور برای ترویج فرهنگ نماز، گفت: احداث، تجهیز، تعمیر و بهسازی مساجد و حضور روحانیون در مدارس از مواردی است که در این تفاهم موردتاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: حجت الاسلام «جواد نیسی» از امضای تفاهم نامه ترویج اقامه نماز میان رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده رئیس جمهور در امر نماز و وزیر راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: براساس این تفاهم نامه که به سازمان ها، ادارات استانی و شرکت های تحت پوشش ابلاغ شده، اجرای منویات مقام معظم رهبری در پیام ایشان به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: همچنین، در این ابلاغیه تاکید شده که به بحث رونق بخشی نماز در مدارس توجه شود، زیرا در پیام مقام معظم رهبری به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که سال گذشته در استان سمنان برگزار شد، همکاری همه دستگاه ها با آموزش و پرورش در ترویج نماز مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام نیسی ادامه داد: در همین زمینه به 500 روحانی که در کشور تحت پوشش ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی فعالیت دارند، در قالب تفاهم نامه ای ابلاغ شد تا هفته ای یک روز در نزدیک ترین مدرسه به مسجدی که در آن امامت نماز را بر عهده دارند، حضور یابند. از این طریق 3600 وعده نماز در مدارس توسط این روحانیون اقامه می شود.

وی تاکید کرد: تشکیل شورای اقامه نماز، اهتمام به برگزاری نمازهای جماعت، احداث، تجهیز، تعمیر و بهسازی مساجد از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه به آنها تصریح شده است، ضمن اینکه تجلیل و تقدیر از فعالان امر اقامه نماز هم بنابر این تفاهم نامه مورد توجه قرار می گیرد.

دبير ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به اجرای برنامه های ابتکاری و بومی در استان ها اشاره کرد و گفت: ادارات تحت پوشش در استان ها موظف شده اند با ستاد اقامه نماز استان های خود تفاهم نامه همکاری در حوزه نماز داشته باشند.

وی آموزش و توانمندسازی مدیران را بند دیگر این تفاهم نامه اعلام کرد و ادامه داد: بر این اساس دبیران، ائمه جماعات و کارکنان ستاد اقامه نماز در حوزه تبلیغ و ترویج این فریضه، از دوره های آموزشی لازم بهره مند می شوند.

حجت الاسلام نیسی تاکید کرد: علاوه بر این، موضوع اختصاص زمین مناسب برای احداث مسجد در شهرک های جدیدالتاسیس، بازسازی و زیباسازی تابلوهای ویژه نماز در جاده ها، عدم تداخل برگزاری همایش ها و نشست ها با زمان نماز، نظارت بر سامانه های حمل و نقل هوایی، زمینی و ریلی برای جلوگیری از همزمانی ساعت حرکت شان با وقت فریضه و نیز تشکیل هیات ارزیابی فعالیت های سازمان ها و شرکت های تابعه در حوزه نماز، از دیگر مواردی است که در این تفاهم نامه بر آنها تاکید شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی سامانه ای را طراحی کرده که امکان رصد آنلاین تمام فعالیت های حوزه نماز توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی را فراهم کرده است.

انتهای پیام

captcha