هیئات مذهبی عامل رشد فرهنگ و معنویت در جامعه هستند
کد خبر: 3835662
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹

هیئات مذهبی عامل رشد فرهنگ و معنویت در جامعه هستند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نقش هیئت‌های مذهبی در تربیت جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی مهم و اثرگذار است، اظهار کرد: مسئولان باید برای ترویج این مهم، هیئت‌ها را که عامل رشد فرهنگ و معنویت در جامعه هستند، گسترش دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمدحسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان روز گذشته، 26 مردادماه در دیدار با مسئولان هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی غدیر استان اظهار کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در تربیت جامعه و ایجاد نشاط اجتماعی مهم و اثرگذار است و مسئولان باید برای ترویج این مهم، هیئت‌ها را که عامل رشد فرهنگ و معنویت در جامعه هستند، گسترش دهند.

وی با اشاره به اینکه مودت و عشق در شادی‌ها و اعیاد ظهور و بروز می‌یابد، افزود: هیئت‌های مذهبی نقش اثرگذاری در برگزاری اعیاد و شهادت‌ ائمه اطهار(ع) دارند و اساس برگزاری چنین برنامه‌های مناسبتی اجرای دستور خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان بیان کرد: برخی شادی‌ها که با موسیقی کذایی ایجاد می‌شوند، نمی‌تواند در ایجاد شادی و نشاط فرد اثرگذار باشد و به مرور منجر به غم خواهد شد اما شادی‌هایی که منجر به نشاط اجتماعی شوند در همین ولادت‌ها و اعیاد مذهبی است که نمود عینی پیدا میکند.

وی اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی با پرداختن به برگزاری جشن و شادی در اعیاد و ولادت‌ها نشاط اجتماعی به وجود می‌آورند و قطعاً ایجاد نشاط اجتماعی به جامعه امید و جان می‌دهد و جامعه را فعال می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی تأکید کرد: وجود هیأت‌های مذهبی چه شیعه و چه سنی در استان کردستان می‌توانند اثرات گسترده‌ای در ایجاد نشاط اجتماعی فراهم کنند و علاوه بر آن در رشد معنویت و فرهنگ جامعه نیز مؤثر هستند چرا که ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) کمتر از اهل تشیع نیست.

وی شرکت در مراسم و برنامه‌های کذایی را منجر به رسیدن به فساد و پوچی دانست و افزود: انسان‌هایی که به دنبال شادی لحظه‌ای و کذایی هستند راه به جایی نخواهند برد و منفعتی هم برای جامعه ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان در بخشی دیگر ازسخنان خود به ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) اشاره و بیان کرد: ارادت اهل سنت به اهل بیت کمتر از تشیع نیست و یکی از علی شناسان، خود امام شافعی هستند که اشعار بسیار زیبایی را در مورد امام علی(ع) دارند.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) الگوهای بسیار خوبی برای ما هستند و دنبال روی از آنها انسان را به کمال می‌رساند، یادآور شد: ۳۰۰ آیه قرآن کریم در شأن امیرالمؤمنین علی(ع) نازل شده که در تفاسیر اهل سنت و تشیع هم بیان شده است.
انتهای پیام

captcha