پرداخت به محتوای غدیر مهمتر از شعائر آن است/ بین غدیر و ظهور پل بزنیم
کد خبر: 3835742
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

پرداخت به محتوای غدیر مهمتر از شعائر آن است/ بین غدیر و ظهور پل بزنیم

عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان‌اینکه پرداخت به محتوای غدیر از شعائر آن مهمتر است، گفت: ولایت‌فقیه از رشحات غدیر است، لذا مهمتر از شعائر و ظواهر، آن است که به عنوان یک مومن انقلابی، پای کار بوده و غدیر را به ظهور پیوند بدهیم.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: آیت الله «عباس کعبی» با بیان اینکه عید غدیر، عید الله الاکبر است، اظهار کرد: اطعام در غدیر هم استحباب دارد و هم سبب تعظیم شعائر الهی می شود چون بزرگداشت ولایت باعث تقویت ارزش های اسلامی و انقلابی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اما پاسداشت غدیر صرفا به شکل و شمایل و جنس مذهبی و اطعام نیست بلکه التزام به محتوای غدیر از شعائر غدیر اهمیت بیشتری دارد، محتوای غدیر حاکمیت دین است. محتوای غدیر حاکمیت اخلاق و تحقق عدالت است، محتوای غدیر رهبری الهی برای اداره انسان معاصر است.

وی با بیان اینکه امروز جهان معاصر از خلا رهبری الهی رنج می برد، تصریح کرد: ریشه همه جنگ ها، ناامنی ها، جنایت ها، فسادها و طغیان ها و بی اخلاقی ها در مدیریت نظام سلطه است در حالی که اگر مدیریت انسان بر پایه ولایت باشد توحید و عدالت، حاکمیت پیدا می کند و امنیت و صلح فراگیر و عدالت جهانی بر پایه عدالت شکل می گیرد، این محتوای غدیر است.

آیت الله کعبی تاکید کرد: مطلب دیگر در مورد غدیر الگوگیری انسان ها  از شخصیت حضرت امیر(ع) است، اینکه در سطوح مختلف، شیعیان باید به تاسی از رفتار و عملکرد مولای متقیان(ع)، الگوی مردمان باشند. تکیه بر معنویت، اخلاق، تقوا، زهد، عبادت، روحیه جهادی، شجاعت و ستیز با ظالم و طاغوت، وجه بارز ویژگی های امیرمومنان امام علی(ع) بود. حال باید ببنیم که به عنوان شیعه ایشان چه قدر توانسته ایم در زندگی خود در این مسیر حرکت کرده و الگوسازی کنیم.

عضو هیات رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی شمع فروزانی در عصر غیبت است که در امتداد غدیر خم شکل گرفته، ولایت فقیه رشحه ای از رشحات غدیر خم است، لذا مهمتر از شعائر و ظواهر غدیر نظیر جشن ها، آن است که به عنوان یک مومن انقلابی، پای کار بوده و به توانایی های خود ایمان داشته باشیم و با امید و نشاط  زمینه سازی برای ظهور امام عصر(عج) را فراهم آوریم چراکه ایشان پرچم دار غدیر در آخرالزمان هستند.

انتهای پیام

captcha