زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3836948
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳
دبیر ستاد مرکزی اربعین:

زائران اربعین باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین با تأکید بر اینکه زائران اربعین حسینی سال جاری باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، گفت: خدمات بیمه‌ای امسال گسترده‌تر از سال گذشته است.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از آغاز ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی خبر داد و با تأکید بر اینکه همه زائران اربعین حسینی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند، گفت: متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه سماح زیر نظر سازمان حج و زیارت به نشانی https://samah.haj.ir/ و پرداخت 25 هزار تومان هزینه بیمه برای سفر اربعین ثبت‌نام کنند.

وی از افزایش پوشش بیمه‌ای در اربعین سال جاری خبر داد و گفت: پوشش بیمه امسال کامل خواهد بود و فاصله سرزمینی بیشتری تحت پوشش بیمه قرار خواهد داشت.

محمدی‌فر اضافه کرد: مردم بعد از ثبت‌نام باید منتظر بمانند تا سامانه مرز خروجی آنها را اعلام کند.

یادآوری می‌شود، زیارت اربعین حسینی سال جاری از 19 شهریورماه برابر با 10 محرم تا هفتم آبان‌ماه برابر با 30 ماه صفر خواهد بود و زائران بدون نیاز به دریافت روادید و به شرط ثبت‌نام در سامانه سماح همراه با گذرنامه معتبر جهت زیارت اربعین امام حسین(ع) می‌توانند وارد کشور عراق شوند.

همچنین ثبت‌نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌هایی که دریافت می‌شود صرفاً جهت خدمات درمانی و بیمه‌ای است و دریافت هرگونه وجهی به صورت نقدی و بیشتر از هزینه مصوب غیرقانونی است.

انتهای پیام

captcha