تدوین پیش‌نویس سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت
کد خبر: 3837199
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
صالحی خبر داد:

تدوین پیش‌نویس سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت

گروه سلامت ــ رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت، از آماده شدن پیش‌نویس سند راهبردی این کمیسیون برای تصویب در شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

تدوین پیش‌نویس سند راهبردی کمیسون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نطام سلامتمهدی صالحی، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به رونمایی از نسخه نمایشی سامانه جامع مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت، گفت: این سامانه در جهان بی‌مانند و نمونه بوده و ابعاد چهارگانه‌ای چون مدیریت آموزش، پژوهش، ویکی سلامت و دین و مجموعه‌ای از نسخ تاریخی و خطی و اطلاعات به‌روز را شامل می‌شود.
 
وی افزود: در حال پیگیری تأمین اعتبار این سامانه و راه‌اندازی فاز اول آن هستیم. نگاهمان این است که تا پایان امسال سامانه جامع مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت را برای استفاده پژوهشگران راه‌اندازی و بارگذاری اطلاعات آن را آغاز کنیم.
 
صالحی تأکید کرد: مهمترین برنامه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت، استفاده از ابزار روزآمد برای مدیریت پژوهش‌های سلامت دین و آموزش و اطلاع‌رسانی در این حوزه است که بخش مهمی از آن از طریق سامانه جامع مطالعات میان رشته‌ای قرآن و سلامت انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت در ادامه با بیان اینکه کمیسیون‌های مختلف شورای توسعه قرآنی که این کمیسیون نیز بخشی از آن است، سند راهبردی خود را آماده و ابلاغ کرده‌اند، گفت: هنوز سند راهبردی کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت مصوب و ابلاغ نشده است؛ لذا یکی دیگر از مأموریت‌های این کمیسیون آماده کردن پیش‌نویس سند راهبردی است تا در اولین جلسه با حضور وزیر بهداشت مطرح و پس از تأیید اعضای کمیسیون در صحن شورای توسعه قرآنی نیز ارائه و پس از تأیید و تصویب ابلاغ شود.

صالحی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های بین‌رشته‌ای قرآن و سلامت اظهار کرد: سال گذشته هشت کارگاه بین رشته‌ای قرآن و سلامت با حضور اساتید، دانشجویان و پژوهشگران حوزه مطالعات دین و سلامت برگزار شد و نتایج آن مکتوب و در قالب کتابی از مجموعه مقالات چاپ شد. این کتاب با نام «بنیان‌های کاربست روایت‌های طبی» در نمایشگاه قرآن رونمایی شد و در حال حاضر روند چاپ و نشر را برای استفاده عموم از آن پی می‌گیرد. این کارگاه‌ها هدفمند بوده و هریک در پی پاسخ به سؤالی در چارچوب نقشه جامع مطالعات قرآن و سلامت است.
 
رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در نظام سلامت یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های میان‌رشته‌ای قرآن و سلامت در اول مهرماه دوباره آغاز می‌شود و نتایج آن نیز همچون سال گذشته در قالب کتابی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
 
انتهای پیام
captcha