فرهنگ مردمی؛ زمینه‌ساز پیشرفت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان
کد خبر: 3837253
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

فرهنگ مردمی؛ زمینه‌ساز پیشرفت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بینش فرهنگی بالای مردم را از دلایل اصلی پیشرفت جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، سوم شهریورماه در حاشیه جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: در مجموع ۳۸ گروه نمایشی در این دوره از جشنواره شرکت کرده‌اند که در هشت بخش با هم رقابت می‌کنند.
وی برگزاری نمایش در بخش بین‌الملل را متفاوت از دیگر دوره‌ها توصیف کرد و از رقابتی بودن این اجراها خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان اینکه طی فراخوان جشنواره، ۱۰۰ اثر در بخش بین‌الملل دریافت شده است، عنوان کرد: از این تعداد تنها ۱۰ اثر از ۱۱ کشور خارجی پذیرفته شده است.
وی در ادامه پیوست گردشگری را یکی از کارهای جدید در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان عنوان کرد و از ادارات و بخش خصوصی ‌خواست که در این زمینه با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی لازم را داشته باشند.
قلعه‌شاخانی افزود: امسال قبل از برگزاری جشنواره، تورهای تفریحی گردشگری برای بازدید از شهرستان مریوان و تماشای نمایش‌های جشنواره تئاتر تدارک دیده شده بود‌‌.
وی با اشاره به انتخاب جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به عنوان برترین جشنواره تئاتر خیابانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد؛ بینش فرهنگی مردم را از دلایل پیشرفت این جشنواره در مریوان عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: امسال بانک اطلاعاتی از داوران جمع آوری می‌شود تا در جشنواره‌ سال‌های آتی از آنها استفاده شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه تامین اعتبارات مشکل خاصی نداریم، از همکاری مسئولان استانی در برگزاری این جشنواره قدردانی کرد‌.
قلعه‌شاخانی همچنین از تأسیس صندوق اعتباری و مالی با همکاری استانداری برای حمایت از هنرمندان و توسعه کارهای هنری خبر داد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به پیشرفت این جشنواره در عرصه ملی و بین‌المللی؛ بر ضرورت تخصیص اعتبارات استانی و ملی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تاکید کرد.
انتهای پیام

captcha